T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 20 kwietnia 2024, 11:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 16:24 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Dzięki rafflex,urzekła mnie Twoja historia.Wczoraj dokonałem zakupu dwóch diód(czerwone)dokładnie takie http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-t ... ode-43043/ ,a dziś montażu podświetlenia klamek.Ja wykorzystałem diody 12V,w małych oprawkach metalowych.Więc wystarczyło wywiercić otwory(u mnie diody świecą na klamkę z góry i też jest git)i wkręcić diody bez klejenia.Złączki użyłem standardowe- wsuwki damsko-męskie.Ogólny czas pracy ok 3 piwa czasu,wrażenia z wykonanej pracy-bezcenne.Jeszcze raz dzięki za manual-szczególnie kolory przewodów się przydały,gdyż nie trzeba było już szukać ze wskaznikiem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 października 2013, 22:28 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Polecam się na przyszłość <england>
A co do kolorów przewodów to podziękowania dla Slimaka, bo na elektryce to ja się znam tyle, że prąd płynie od plusa do minusa :D


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 23:31 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Moje pytania są następujące:

1. Czy jest to 100% bezpieczne dla instalacji i panelu sterowania lusterkami i szybami?
2. Chodzi mi o to że dioda przewodzi prąd w 1 stronę i czy instalacja nie będzie się grzała?
3. Nie lepiej wstawić od razu diode 12V?

Proszę o podpowiedzi, ew. poprawienie mnie w tym co wyżej napisałem ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 29 stycznia 2015, 23:37 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1277
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 64 razy
Patrick napisał(a):
Moje pytania są następujące:

1. Czy jest to 100% bezpieczne dla instalacji i panelu sterowania lusterkami i szybami?
2. Chodzi mi o to że dioda przewodzi prąd w 1 stronę i czy instalacja nie będzie się grzała?
3. Nie lepiej wstawić od razu diode 12V?

Proszę o podpowiedzi, ew. poprawienie mnie w tym co wyżej napisałem ;)

Przecież przełączniki fabrycznie są podświetlane diodami <up>


_________________
ObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 16:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Więc jak Panowie???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 16:21 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Jest bezpieczne bo zasilanie jest podłączone do instalacji oświetlenia zegarów i wyłączników a nie z instalacji szyb czy lusterek. To tak, jakbyś podłączył się np do podświetlenia wyłącznika ogrzewania tylnej szyby.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.



Za ten wpis autor slimak podziękował: Patrick (piątek, 30 stycznia 2015, 16:22)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 16:23 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Nie lepiej dać od razu diodę 12V ??? Żeby nie bawić się w te rezystory....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 16:26 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Nie, bo dioda nie wytrzyma napięcia w instalacji auta, która może mieć nawet 14,4V
Próbowałem zastąpić diodami żarówki we włącznikach i żadna nie wytrzymała dłużej niż 30 sekund ;)


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 16:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Czyli tak ja na początku tematu, dioda 3V i rezystor 1500ohm.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 16:28 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Tak, taki układ sprawdził się u Rafflex'a.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 16:30 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2211
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 90 razy
Pomógł: 129 razy
Ok, dzięki ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 17:09 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Tutaj się nie zgodzę,gdyż ja zastosowałem diody 12V bez żadnych dodatkowych wynalazków,(opisałem to kilka postów wyżej) i od pazdziernika 2013 wszystko działa bez zarzutu-więc można <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 30 stycznia 2015, 20:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
Patrick napisał(a):
Chodzi mi o to że dioda przewodzi prąd w 1 stronę i czy instalacja nie będzie się grzała?


Mam wrażenie, że nie mówicie o tym samym.
Przede wszystkim dioda prostownicza to nie to samo co dioda świecąca (to odnośnie przewodzenia prądu).
Patrick zapewne ma na myśli mini "lampki" na 12V (nie wiem czy to nawet sprzedają pod hasłem "dioda").
Mam takie jako kontrolki - od pracy sterownika własnej rzeźby D3WZ i pracy dodatkowej pompki wody (jako, że pracuje jeszcze po wyłączeniu sterownika) i świetnie się sprawdzają.
Patrick na tyle co się znamy nie pchaj się w rezystory i diody tylko kup takie """kontrolki"" na 12V, jak podasz + i masę na odpowiednie nóżki (przewody) to będzie świecić (100 godzin działa u mnie już na pewno).


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.



Za ten wpis autor niebieski-n2 podziękował: Patrick (sobota, 31 stycznia 2015, 20:59)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 maja 2015, 19:14 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
żeby nie zakłądać nowego tematu podepnę sie tutaj. Ja zdobyłem kompletną instalację z Audi A6 C5 wraz z podświetleniem i postanowiłem zrobić tak jak w audi. Na wzór miałem oryginalna klamkę ( na górze widoczny otwór )

Obrazek


Otwór jaki należy wyciąć to 40x5mm.
Ja zaznaczyłem jak najwyżej , żeby z zewnątrz nic nie było widać, ale niżej jest lepsza krzywizna i podświetlenie lepiej by leżało

Obrazek


rzeźbiłem Dremelem:
Obrazek

i gotowe:
Obrazek

instalację można podpiąć tak jak zostało w tym wątku pokazane


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 11 maja 2015, 21:42 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
vwyogi napisał(a):
żeby nie zakłądać nowego tematu podepnę sie tutaj. ...

No tak, ale twoja wersja to ADVANCED ;)


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB