T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 12:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 września 2015, 11:40 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Jutro będę w Krakowie. Poszukuję osoby mogącej zrobić logi w moim T4 ACV. Oczywiście jestem przygotowany na zadośćuczynienie,dla chcącego udzielić pomocy.
tel. 608 715 932. <d>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2015, 14:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Jestem z Wadowic. Poszukuję osoby mogącej zrobić logi w moim T4. Dojadę na miejsce.
Tel. 608 715 932. <d>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 września 2015, 16:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
A coś nie teges z autem czy tylko tak?


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 września 2015, 10:36 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Auto było w V-techu w Krakowie napisali nową mapę i zaczęło lepiej ciągnąć w dolnym zakresie ,ale miało nieszczelność na dolocie,którą uszczelniłem.
samochód jest mułowaty,nie reaguję na gaz i dużo pali .Przy bardzo zachowawczej jeździe nie mniej niż 8 litrów. Przy 150 autostradzie 10l (niezaładowany).
Wymieniono:
1. Nowa oryginalna przepływka.
2.Cały układ wtryskowy sprawdzony w "Diesel Service" U Sławka .Nowa Huta naprzeciwko M1.
3 Wyczyszczony kolektor ssący,EGR zaślepiony.
4.Odma puszczona do atmosfery.
5.Katalizator wycięty.
6.Nowy wydech.
7.Nowe filtry
Chcę zrobić logi ,żeby nie szukać po omacku.Mam porównanie ,gdyż jeździłem T4 z 1998 roku. miała 470.tys i śmigała dużo lepiej niż ta ,oraz mniej paliła.
Jak już pisałem powyżej ,dojadę i zapłacę za pomoc lub zapłacę za dojazd do mnie i usługę.
tel. 608 715 932 8-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 września 2015, 11:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 301 razy
Pomógł: 744 razy
OK, popytam i dam znać.
Ja osobiście nie znam się na tym, żeby to zrobić, ale może ktoś wśród moich znajomych ogarnia ten temat i ma potrzebny sprzęt.

EDIT:
Jak już zrobisz logi to podziel się tutaj wrażeniami i wnioskami.


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 września 2015, 06:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Jakie logi i w jakich grupach zrobić ,abym mógł uzyskać diagnozę? 8-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 września 2015, 11:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Trzeba zrobić cały komplet plus błędy, szczególnie ,że była pisana nowa mapa.
Z tym, że nie licz na zbyt wiele po zmianie programu. Jeśli do tego jak rozumiem był on pisany pod nieszczelny dolot to czeka cię zapewne kolejna wizyta i robienie kolejnego programu.
Chociaż może faktycznie jakaś pierdoła padła.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 23 września 2015, 16:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Dzisiaj zrobiłem logi i bardzo proszę o diagnozę.

http://vaglog.pl/log_233472.html

http://vaglog.pl/log_233473.html

http://vaglog.pl/log_233474.html

http://vaglog.pl/log_233475.html

http://vaglog.pl/log_233465.html

http://vaglog.pl/log_233466.html

http://vaglog.pl/log_233467.html

http://vaglog.pl/log_233468.html

http://vaglog.pl/log_233469.html

http://vaglog.pl/log_233470.html

http://vaglog.pl/log_233471.html

Z góry wielkie dzięki!! 8-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 września 2015, 18:32 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Bardzo proszę o pomoc w analizie logów.Ewentualnie nr. konta na pw. to zrobię przelew na jakąś flaszkę lub tp. 8-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 września 2015, 19:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Tak na prawdę mam bardzo mało czasu ale tak na szybko:
W logach grupy 011- ciśnienie turbiny, 003 - ilość powietrza zasysanego, 001 dawka paliwa rzeczywista, 008 dawki paliwa kompleksowo, wygląda to tak jakbyś jechał do jakichś 2400obr z nie do końca wciśniętym pedałem gazu.
Potwierdzenie tego widać w grupie 010 w słupku " Accelerator pedal" - 100% czyli pełny gaz pojawia się dopiero od 2300obr.
Czy logi robiłeś tak jak należy czyli na trójce z pedałem w podłodze od 1500obr ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 września 2015, 20:37 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Wielkie dzięki KENOBI! Pedał był wciśnięty do podłogi i obrotomierz pokazywał ponad 4000.obr. (Był na czerwonym polu). Logi robił Wąski z forum Passata TDI.Czy masz dla mnie jakieś wskazówki ,czyli co mam robić?? Przynajmniej od czego mam zacząć???
Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI ! 8-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 września 2015, 20:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
rickard napisał(a):
obrotomierz pokazywał ponad 4000.obr.

to jest mniej ważne, ważniejsze jest od ilu obrotów był wciśnięty w podłogę, bo tu jest problem
ale tak na prawdę to ja nie bardzo mam koncepcje co może być nie tak, bo problem z potencjometrem gazu nie powinien dawać efektu dużego spalania


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 25 września 2015, 21:01 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Źle zrobione logi i tyle w temacie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 września 2015, 11:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Logi robiłem od 1400 obrotów max 1500, aż do czerwonego pola na 3 biegu. Oprócz tego komputer pokazywał,że turbina słabo dmucha w granicach 0,3 bara mniej niż wymagane,a także kąt wtrysku był zły oraz dawki paliwa na poszczególnych cylindrach były różne. Nie chciałbym wymieniać na chybił trafił ,turbiny ,pompy i wtrysków i innych dość drogich podzespołów. Potrzebuję warsztatu,który zrobi to kompleksowo i dobrze. Jak już pisałem silnik ma zrobioną mapę w V-techu. Myślę,że najpierw muszę zrobić wszystkie nastawy tzn. sprawdzić rozrząd, kąt wtrysku ,dawkę. Nie wiem co z mapą i jaki ma wpływ na kąt wtrysku i dawkę? 8-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 września 2015, 13:48 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
rickard napisał(a):
Oprócz tego komputer pokazywał,że turbina słabo dmucha w granicach 0,3 bara mniej niż wymagane

w logach tego nie widać, widać tylko,że późno wstaje z powodu nie wciśnięcia pedału gazu na 100% lub jakiejś awarii
rickard napisał(a):
a także kąt wtrysku był zły

lekko przyspieszony na wolnych obrotach - bez wpływu na osiągi, w dynamice zbyt wolno przyspiesza - powód jak wyżej
rickard napisał(a):
dawki paliwa na poszczególnych cylindrach były różne.

wszystko w normie
Te trzy cytaty wyżej świadczą, że ktoś już ci analizę robił do tego moim zdaniem złą lub oglądał zupełnie inne logi.

Ja ci wyżej napisałem co jest nie tak, logi wyglądają jakby były robione do 2400obr z nie do końca wciśniętym pedałem gazu, skoro logi robiłeś tak jak piszesz to na tym się skup.
Wszystkie dawki kąty i ciśnienia końcowo osiągają dobre parametry ale wszystko zbyt długo trwa.
Wcześniej pisałem, że po zmianie mapy też będzie ciężko wszystko zanalizować bo nie ma dostępu do parametrów jakie zostały wgrane (co ECU żąda a co silnik osiąga ), można się tylko opierać na danych z logów, gdyby była to seria to można jeszcze odnieść się do tego co ECU powinien żądać.

rickard napisał(a):
Nie wiem co z mapą i jaki ma wpływ na kąt wtrysku i dawkę?

dawka jest to jeden z podstawowych parametrów którą zmienia nowa mapa, u ciebie jest podniesiona
kąt wtrysku może być delikatnie przyspieszony ale u ciebie w logach żądanie kąta jest takie jak w serii

Zamiast kombinować z warsztatami ja bym zaczął od pojechania do Vtechu celem sprawdzenia mapy bo takie działanie silnika może być spowodowane uszkodzeniem wgranego softu.


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 września 2015, 23:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Dzięki KENOBI. Tak zrobię ,a potem zobaczymy. Jutro dzwonię do V-Techu. 8-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 26 września 2015, 23:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Tu masz namiar na go scia który to zrobi jak należy i jak będzie poprawić program to też zrobi a v-techu nie polecam paproki 533466423 Mariusz


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 27 września 2015, 13:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Dzięki za namiary na kogoś kto ogarnie temat. Analizy logów nikt nie robił,tylko zapamiętałem co pokazywał program i co mówił mi
"Wąski " w czasie zapisu logów. 8-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 30 września 2015, 22:35 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 18 czerwca 2015, 14:19
Posty: 27
model: t4
silnik: acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam! Chciałbym publicznie podziękować za okazaną pomoc ,dla forumowiczów: rafflex,Kenobi,chemik 211. Nie umiem jeszcze wstawić podziękowania w inny sposób.Auto zdiagnozowano i poprawiono mapę.Teraz jadę za "chlebem",więc go przetestuję i napiszę co i jak. Jeszcze raz Wielkie Dzięki. 8-)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB