T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 26 kwietnia 2024, 16:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2015, 19:36 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1562
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 102 razy
Pomógł: 139 razy
Witam, mam problem z T4 Multivan 1999 AHY przy po rannym rozruchu, auto gdy stoi w garażu odpala w miarę normalnie, ale gdy stoi na dworze potrzebuje dłuższego rozruchu, czyli dłużej trzeba kręcić a nawet dwa razy, w momencie kiedy odpali pojawia się dym lekko niebieskawy oraz czuć ropę. Tylko przy pierwszym odpalaniu, później jest ok.
W auto wpakowałem już 5tyś ( rozrząd, hamulce tył i przód wszystko, klocki, tarcze , zaciski, przewody, czujnik temperatury itp.) i chciałbym się już cieszyć z jazdy. Bo autko jest naprawdę fajne. To jest moja druga t4(ajt).
Szukam albo dobrego mechanika w Zielonej Górze, albo porady co może należało by zrobić.
Pozdrawiam <vw>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 kwietnia 2015, 20:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Ustawić kąt wtrysku
a najlepiej zrobić diagnozę VAGiem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 9 kwietnia 2015, 05:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1562
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 102 razy
Pomógł: 139 razy
Witam, diagnoza VAGiem wykryła tylko trzy błędy (banalne np. przewód masowy od wskaźnika paliwa ,itp.) , odnośnie ustawienia kąta wtrysku ,jaki powinien być kąt ? na CDFI są tylko dwa kąty 4,89 lub 5, 98. Ustawiłem po wczorajsze diagnozie na 5,98 , spróbuje metodą prób.
Pozdrawiam

Metoda prób i błędów lepsze 4,98 (pompa wtryskowa ciszej chodzi) , pojawiły się kolejne błędy

Moduł silnika zablokowany

Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 zwarcie do B+


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 kwietnia 2015, 15:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
pittrans napisał(a):
Metoda prób i błędów lepsze 4,98 (pompa wtryskowa ciszej chodzi)

Potrzebujesz program który poda ci rzeczywisty kąt jaki masz ustawiony w ludzkich jednostkach czyli stopniach przed lub za GZP.
AHY na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku powinien mieć kąt wtrysku w granicach 0.5 do 0.9 stopnia przed GZP czyli na VAGu BTDC.
Kąt wtrysku ustawia się płynnie więc nie wiem jak jakiś program może pokazywać tylko dwie wartości.
Co do błędów proszę o numery, a nie opisy bo opisy bywają bzdurne w różnych programach, a numer to konkret


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 kwietnia 2015, 17:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1562
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 102 razy
Pomógł: 139 razy
Korzystam z uprzejmości mechanika(kolegi), u niego na CDIF (taki ma tylko komp. diagnostyczny) pokazuje dwie możliwości ustawienia kąta dla tego silnika, czyli muszę poszukać kogoś z VAG , a odnośnie błędów to CDIF tak opisuje po usunięciu auto ożywia się . Pojawiło się jeszcze delikatne pływanie na wolnych obrotach jest odczuwalne na lewarku lub gdy trzyma się drzwi otwarte. Już pomału brak mi nerwów i pomysłów oraz finansów .
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 kwietnia 2015, 14:24 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 3 maja 2012, 19:30
Posty: 1562
model: Caravelle
silnik: AHY

Podziękował: 102 razy
Pomógł: 139 razy
Witam, w końcu jest tak jak powinno być . Czyli silnik równo chodzi ładnie się wkręca, tak jak Kenobi pisał potrzebny był konkretny człowiek z odpowiednim sprzętem . Po wymianie rozrządu na punkty ręce mi opadły. Ciężko palił , nie równa praca, oraz brak życia w silniku. Zapłon był opóźniony .Koszt ustawienia i diagnozy nie duży ale jaki efekt . Jeszcze raz dzięki za pomoc


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB