T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:06

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 września 2014, 22:14 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich mam t4 2001 rok autko w automacie i mam problemy z zapalaniem auto ma juz ponad 500tys km czy juz troche ma ale nie jest to tak duzo na T4 możecie mi powiedzieć jakie grupy po badać i po robić log statycznych i dynamicznych , auto juz kilka lat jest u nas w rodzinie ja jezdze 3 rok a brat jezdził chyba z 4 wczesniej lata z zapalaniem mieliśmy problemy prawie od początku kiedy jest u nas auto, odwiedziło nie jednego mechanika ciśnienie było badane i było dobre chodź to było kilka lat temu , wiem tylko to ze ma podniesiona ii to dużo dawkę rozruchową czy zima czy lato i z tego co pamiętam świece miały grzać zima lato i wydaje mi sie że teraz nawet jak zapaliłbym bym odrazu po nocy to długo kręci żeby załapał a jak świece zgasną zapali lepiej ale przecież mamy 20 C na plusie wiem jedno ze jak sam nie dojde do tego co jest nie tak to jak bym miał jezdzić po psełdomechanikach pieniedzy mi by brakło a na końcu by było żebym zmienił auto , zaraz wrzucę błędy ale wydaje mi sie że to wina wtrysków i na pewno czujniki od temp coś nie tak pokazują i rozrząd kąt pewnie by trzeba było ustawić , proszę o pomoc jakie grupy zbadać żeby coś można było wywnioskować ?

Błędy
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 074 906 018 AL
Component and/or Version: 2,5l R5 EDC 0120AG 3321
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 12345
2 Faults Found:
18062 - Please check DTC Memory of Instrument Cluster
P1654 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1256 - 35-10 - Please Register/Activate – Intermittent




VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 7D0 920 803 C
Component and/or Version: T4-KOMBIINSTR. VDO V26
Software Coding: 02151
Work Shop Code: WSC 54321
3 Faults Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
00562 - Shareware Version. To Decode all DTCs
29-00 - Please Register/Activate
00562 - Shareware Version. To Decode all DTCs
27-10 - Please Register/Activate – Intermittent
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 01P 927 733 BS
Component and/or Version: AG4 Getriebe 01P 4715
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent



STATYCZNE:
Grupa 007: http://vaglog.rtnet.pl/log_185000.html
różnice temp mnie zaciekawiły na zimnym było robione
Ma może ktoś opisane wszystkie grupy co gdzie sie znajduje ??bo mam taki opis ale do vw 1.9


Ostatnio edytowano wtorek, 2 września 2014, 22:36 przez grzesiex, łącznie edytowano 1 raz
3x post pod postem


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 września 2014, 22:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
To już pewnie czytałeś;

viewtopic.php?f=15&t=2850

Tu jest co nieco;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=299803

i tu;

http://forum.vw-passat.pl/threads/10985 ... ny-Silnika


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 września 2014, 06:05 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tak na szybko
17664
P1256 - 35-1 - błąd czujnika temperatury płynu chłodzącego, uszkodzony czujnik lub okablowanie
co do grupy 007 to kolumna:
-pierwsza to temp. paliwa,
-druga to temp. w powietrza w dolocie,
-trzecia to temp. płynu chłodzącego
odczyt robimy przed uruchomieniem silnika aby widzieć jakie dane dostaje ECU silnika przed rozruchem ,
jeśli tak było to 36st sugeruje, że mieszkasz w Afryce , a 18 st w dolocie, że w filtrze powietrza masz lodówkę <cool>
żartuje ale wygląda na to ,że odczyt zrobiłeś jakiś czas po uruchomieniu silnika

reszta błędów nie ma wpływu na rozruch


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 3 września 2014, 09:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Czujnik był wymieniany czyli gdzie on się znajduje zobaczę wtyczkę ? Jak zbadać wtrysku 13 i 14 grupa ?tez ubywa mi plynu chlodniczego ci parę tys km musze zbadać ile a wycieku nie widać czyli głowica do roboty ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 września 2014, 16:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
http://vaglog.rtnet.pl/log_185267.html
Przed rozruchem robiłem
http://vaglog.rtnet.pl/log_185268.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_185269.html
http://vaglog.rtnet.pl/log_185270.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 września 2014, 16:17 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Znajomemu padł samochód i podpowiedział mi że w sklepie mozna zbadać płyn chłodniczy na zawartość CO 2 i u niego było akurat 100% i głowica do roboty tylko że to jest ten sam sklep co mnie w konia zrobili z tym czujnikiem wody i mi nie w ząb jechać do nich


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 września 2014, 20:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
proponuje nie szukac od razu najtragiczniejszych wersji
jeśli płyn ucieka powoli na rozgrzane elementy silnika to nie będzie kałuży, szukaj białego nalotu który zostawia chłodziwo po odparowaniu
jeszcze jedna informacja TDI w przypadku gdy temperatura jest powyżej 7st nie uruchamia świec żarowych przy rozruchu
takie pytanie, czy problemy z rozruchem są za każdym razem czy tylko po dłuższym postoju ?


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 września 2014, 21:16 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
No bardzie pierwsze palenie po nocy ja mam cos zrobione ze świece miały grzać zawsze i dużej no i dawka rozruchową bo jak zapalam to obroty sa ponad 1000 i spadaja , może nagram filmik jak zapala auto bez czekania jak świece zgasną po nocy teraz jest u mnie 18 C zobaczycie jak długo kreci .


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 września 2014, 21:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
mam prośbę wręcz wymaganie napisz to w sposób zrozumiały
bo to co wyżej to jest bełkot
pomijając to, skąd mamy wiedziec co miałeś robione-przestawiane ?
ja jestem w stanie odnieśc się tylko do ustawień fabrycznych lub potrzebuje konkretów co i jak było modyfikowane, a tego zapewne nie będziesz w stanie ustalic dopóki ja sam lub ktoś kumaty nie odczyta tego VAGiem


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 6 września 2014, 22:43 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ciężko pali po nocy w ciągu dnia nie ma juz tak dużych przerw godzinowych miedzi odpalaniem auta wiec pali dobrze , mam kabelek ale nie zarejestrowany wiec nie moge sprawdzić synchronizacji rozrządu, modyfikacje które widać na pierwszy rzut oka to jak zapalam auto obroty wchodzą na 1100 i tak jest przy każdym zapalaniu ciepły zimny czyli mi sie wydaje ze dawka rozruchowa podniesiona mocno, świece grzeją się długo nawet jak jest ciepły silnik chodzi mi o kontrolkę na liczniku teraz prosze co mam sprawdzić i jak to zrobić żebyś mógł mi powiedzieć gdzie jest usterka/przyczyna że ciężko pali ??pozdrawiam i dziękuje z góry


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 września 2014, 12:33 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Mam pełną wersje juz coś robiłem
STATYCZNE:
Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_185305.html
STATYCZNE:
Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_185306.html
a czemu jest tak jak jestem w grupie 000 to obroty sie zmieniają tak samo jak w TDI timing co tam ustawić próbowałem ustawić swój model silnika bo wydaje mi sie ze mam acv ale były dwa modele


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 września 2014, 12:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
jeśli problemy z odpaleniem narastają wraz z długością postoju w większości przypadków oznacza to, że paliwo cofa się do zbiornika, a to jest najczęściej efektem nieszczelności układu paliwowego - i nie koniecznie musi byc jakiś wyciek,
jest jeszcze opcja uszkodzenia zaworu ciśnieniowego wewnątrz pompy
aby to sprawdzic musisz podczas rozruchu po długim postoju obserwowac wężyk paliwowy przy pompie ( przeźroczysty w czarnym peszlu ) czy jest w nim paliwo cały czas czy pojawia się po dłuższym kręceniu rozrusznikiem

w czasie robienia logów w żadnej grupie nie powinno byc żadnych zmian obrotów silnika


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 września 2014, 13:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
A jak są to co to oznacza normalnie silnik dostaje obciążenie tak jak by cos jak klime sie uruchomi ,możesz mi powiedzieć co pobadać ??i jak sie robi tą synchronizacje rozrządu ??i jak u mnie wygląda synchronizacja ??jest w normie ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 7 września 2014, 13:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
byry007 napisał(a):
jak sie robi tą synchronizacje rozrządu ??

niestety nie wiem co się pod tą nazwą kryje

czy te wszystkie objawy występują tylko na zimnym silniku ( falowanie obrotów itp. ), czy są zawsze ?
masz na forum instrukcję zrobienia wszystkich logów statycznych, więc je wykonaj po kolei za jednym podejściem
wrzucasz pojedyncze logi do tego źle zrobione bo na zimnym silniku, z których ciężko coś wywnioskowac
TDI timing zaznaczasz ACV ten pierwszy od góry z listy

tu masz opis jak sprawdzic lub przestawic między innymi parametry dawki startowej i grzania świec
viewtopic.php?f=15&t=5506


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 13 września 2014, 22:08 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam od kliku dni jest ciepło auto nie odpalane 2-3 dni dziś odpalanie zona za kierownicą ja patrze na rurkę od pompy , odpalanie bez grzania świec i auto zapaliło normalnie jak nówką od szczała tylko ze na dworze prawie 30 C i w rurce zauważyłem dwa małe bąble powietrza i nic wiecej czy to może mieć wpływ na zapalanie ?? zrobiłem logi statyczne ale nie wiem czy coś nie pomieszałem z góry przepraszam i proszę o sprawdzenie
STATYCZNE:
Grupa 013: http://vaglog.rtnet.pl/log_186025.html
Grupa 001: http://vaglog.rtnet.pl/log_186026.html
Grupa 003: http://vaglog.rtnet.pl/log_186027.html
Grupa 000: http://vaglog.rtnet.pl/log_186028.html
Grupa 004: http://vaglog.rtnet.pl/log_186029.html
Grupa 011: http://vaglog.rtnet.pl/log_186030.html
Grupa 014: http://vaglog.rtnet.pl/log_186024.html


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 16 września 2014, 07:39 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 31 maja 2014, 12:14
Posty: 47
model: T4
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nikt nic nie podpowie ?źle zrobiłem logi ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB