T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 15:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 listopada 2015, 06:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Napisałeś że dwie turbiny za sobą ,odebrałem to że die już padły i masz trzecią


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 listopada 2015, 12:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Każdy to tak odebrał..


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 3 listopada 2015, 15:53 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 czerwca 2012, 12:20
Posty: 771
Lokalizacja: SO
opis: Grupa Śląsk i Zagłębie
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 195 razy
Pomógł: 145 razy
chmielik napisał(a):
A ja ostatnio zalałem Fuchs 10W/40 i jestem mega zadowolony i zaskoczony ....silnik zrobił sie cichszy i tak jak by zaczął ładniej klekotać


Ja , za radą kolegi z forum w białasku przeszedłem właśnie z Fuchsa 10w40 na Castrol 5w40 , różnicy prawdę mówiąc nie zauważyłem <bezradny>


_________________
Pozdrawiam kriss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 listopada 2015, 22:50 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Kolego kriss , nie zauważysz dużej różnicy w olejach chyba że przy minus 20 C, jednak Twój silnik na pewno zauważy. Należy też pamiętać o płynności oleju w niskich temperaturach i czasie jego transportu w górne partie silnika Do tego dochodzą jeszcze opory przy rozruchu na "miodzie"
Tu masz porównanie markowych olejów, pisałem o tym na poprzedniej stronie
https://www.youtube.com/watch?v=yoNT5-ermmc
a tu syntetyczne mineralne i półsyntetyczne.
https://www.youtube.com/watch?v=MTd-nnAv-eE


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 listopada 2015, 13:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 czerwca 2014, 20:07
Posty: 109
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Teraz ja. Jeżdzę na castorlu magnatec 10w40 ,przebieg 660 tys km, oleju schodzi z max na min od wymiany do wymiany. Jak zalałem 5w40 to musiałem dolać z 1l na 10000 km, chciałbym przejsc na amsoila tego:
http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-si ... -5l-detail
Zastanawiam się czy jest sens, jaka wasza rada... zostać przy 10W40 castrol- może jakiś inny 10w40 czy iść w 5w40 amsoila.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 6 listopada 2015, 17:34 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
witaj
jeden litr na 10 000 to tyle co nic, wiec moja rada przy nastepnej wymianie 5w40, amsol troche drogi ponad 200 i przesyłka ( jego zastosowanie nie jest wskazane w samochodach wyposażonych w filtry DPF )
Jezeli stac cie na taki koszt to tak, mozesz także zastosować inny dobrej klasy a nawet zwykły 5w40 i do tego jakis dodatek do oleju opisany na wcześniejszej stronie.
Pozdrawiam


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 listopada 2015, 16:50 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 czerwca 2014, 20:07
Posty: 109
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Amsolia nie dostałem, jedyna wysyłka,kupiłem LIQUI MOLY TOP TEC TOPTEC 4200 5L 5W30 GERMAN dobra cena 160 zł plus 40 zł za litr, wymienie i zobaczymy jak bedzie sie spisywał.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 listopada 2015, 17:55 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 22 czerwca 2014, 20:07
Posty: 109
model: T4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
test olejów samochodowych - ciekawy
https://bankkierowcy.pl/tutorials/news. ... onC?id=853
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 9 listopada 2015, 19:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Tu masz AMSOIL http://www.zmienolej.pl/oferta/produkty ... -5l-detail
zerknąłem co to za olej i wyszło mi że: Top Tec 4200 5W-30 Jest nowoczesnym całorocznym olejem typu lekki bieg, przeznaczonym do stosowania w samochodach osobowych VW/AUDI (z wyłączeniem silników R5, V10 TDI wyprodukowanych do 06.2006)
Mam nadzieje że to czytałeś.

a tu dodatek do ciekawej dyskusji
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=54558
jak wejdziecie to drugi link pierwszy jest powyżej


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 listopada 2015, 09:59 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 kwietnia 2013, 12:56
Posty: 21
model: vw t4 multivan
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Czy ktoś wie na jakim oleju powinna jeździć teczka oryginalnie, bo chyba nie na 10w40 czy 15w40
U mnie w specyfikacji, wychodzi na to że jest 5w30


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 listopada 2015, 10:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
5w40


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 10 listopada 2015, 12:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ma spełniać normę VW 505.00


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 08:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
albo 506.00, tak mam na oryginalnej naklejce w komorze silnika.


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 09:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
To już longlife, raczej nie polecam ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 09:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2376
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 209 razy
wiem, nie chodzi o to, żeby wymieniać co tyle ile piszą, ale wlanie i wymiana co 10000 krzywdy silnikowi chyba nie zrobi <38>


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 09:15 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jak się wymienia co 10kkm to wystarczy olej z normą 505.00 ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 12:13 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Trzeba zwracać też uwagę na to czy zalewany olej jest niskopopiołowy czy wysoko, zły wybór może zapchać nam DPF


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 12:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Kto ma dpf w t4 ręka do góry :-P


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 12:56 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 6 stycznia 2012, 14:41
Posty: 4564
Lokalizacja: Kraków
opis: GRUPA MAŁOPOLSKA sekcja "STARE WYGI"
model: Transporter
silnik: ACV + AJT

Podziękował: 302 razy
Pomógł: 745 razy
Widzę las rąk <śmiech>


_________________
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 listopada 2015, 13:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Czyżby już wszyscy się pozbyli ?
Może chociaż jeden się znajdzie <12>


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB