T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 09:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 stycznia 2014, 23:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 22 listopada 2012, 11:50
Posty: 50
Lokalizacja: Łódz
model: t4 Caravelle
silnik: 2.5 tdi

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 1 raz
Ja śmigam na Vavoline MaxLife Diesel 10W40 zrobiłem na nim już 80tyś i nie narzekam, robiłem ostatnio rozrząd i zdejmowałem pokrywkę wałka rozrządu i jestem mile zaskoczony czystością silnika przy przebiegu prawie 600 tyś, a mój poprzednik śmigał na Castrol Magnatec 10W40, więc mogę tego Vavolina szczerze polecić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 09:54 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 lutego 2011, 21:50
Posty: 907
Lokalizacja: okolice Opola
opis: Sekcja Dolnośląsko-Opolska!
model: caravelle
silnik: ACV

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 24 razy
Pany,mam szybkie pytanko laika-czy można zmieszać 5w30 i 5w40 różnych firm na dodatek?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 11:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
czoper napisał(a):
Pany,mam szybkie pytanko laika-czy można zmieszać 5w30 i 5w40 różnych firm na dodatek?

To zależy do czego, jak do smażenia to spoko <38> a do auta raczej nie, chyba że zaraz będziesz wymieniał olej.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 12:25 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
zoltye30 napisał(a):
Ja śmigam na Vavoline MaxLife Diesel 10W40 zrobiłem na nim już 80tyś i nie narzekam, robiłem ostatnio rozrząd i zdejmowałem pokrywkę wałka rozrządu i jestem mile zaskoczony czystością silnika przy przebiegu prawie 600 tyś, ....... więc mogę tego Vavolina szczerze polecić.


dobry produkt
TBN tej oliwy 10,5 dlatego silnik liśni w srodku :-)
przeglądając karte produktu tego oleju, mógłby mieć on lepszy wskaźnik lepkości (większy niż jego 150) i trochę lepszą temp krzepnięcia (mniej niż -36) no i normę VW, szkoda że nie jest on syntetykiem
reszta właściwości b.dobra no i olej ten jest rozlewany podobno tylko w stanach


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2014, 19:21 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 stycznia 2014, 03:59
Posty: 9
Lokalizacja: Śląsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

Przymierzam się do wymiany oleju t4 2,5 tdi acv 2002r rzekomo 230tkm na liczniku. Autko właśnie kupiłem i ni wiem co było zalewne d tej pory.
Silnik pracuje ładnie nie kopci. Na pasie przednim jest oznaczenie vw longlife oil 506.00.
Kupiłem dziś olej motul 10w40 z oznaczeniem 505.00 bo z oznaczeniem 506.00 był tylko 5w40.
Co radzicie:
- zalać tego 10w i ewentualnie przy kolejnej wymianie przejść na 5w
- zwrocic ten i kupic już tego 5w
jakie przebiegi między wymianami polecacie.

Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2014, 19:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
po raz kolejny Ci odpiszę:
wszystko jest w temacie opisane, wystarczy włożyć trochę wysiłku w przeczytanie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2014, 19:45 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
michalrSl napisał(a):
Witam,

Przymierzam się do wymiany oleju t4 2,5 tdi acv 2002r rzekomo 230tkm na liczniku. Autko właśnie kupiłem i ni wiem co było zalewne d tej pory.
Silnik pracuje ładnie nie kopci. Na pasie przednim jest oznaczenie vw longlife oil 506.00.
Kupiłem dziś olej motul 10w40 z oznaczeniem 505.00 bo z oznaczeniem 506.00 był tylko 5w40.
Co radzicie:
- zalać tego 10w i ewentualnie przy kolejnej wymianie przejść na 5w
- zwrocic ten i kupic już tego 5w
jakie przebiegi między wymianami polecacie.

Pozdrawiam

Oddaj ten i lej 5W40. Nawet jak silnik ma 400 tys to też nie ma się czego bać :-)


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 stycznia 2014, 14:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 stycznia 2014, 03:59
Posty: 9
Lokalizacja: Śląsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za podpowiedź,

Wymieniłem na motul 8100 5w30 z normą vw 504/507 do tego filterek knecht.
Będę obserwować stan oleju, mam nadzieję ze motor dobrze przyjmie tą oliwę:)

Pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 stycznia 2014, 15:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
michalrSl napisał(a):
Dzieki za podpowiedź,

Wymieniłem na motul 8100 5w30 z normą vw 504/507 do tego filterek knecht.
Będę obserwować stan oleju, mam nadzieję ze motor dobrze przyjmie tą oliwę:)

Pozdro

A 5W40 nie mieli - lepszy byłby !!!


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 30 stycznia 2014, 22:18 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Na zime dobry olej


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 31 stycznia 2014, 01:12 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): wtorek, 29 stycznia 2013, 15:37
Posty: 92
Lokalizacja: Jaworze
model: T4 Doka
silnik: 2,0+Lpg

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
W jednym i w drugim 5W czyli tak samo dobre (płynne w niskich temperaturach) na zimę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 26 lutego 2014, 22:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 21:46
Posty: 269
Lokalizacja: Dolnyśląsk
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
pacark napisał(a):
kubik224 napisał(a):
Valvoline SynPower 5W-40 czyli ten będzie dobry do 2.5 tdi czy tak ?


to bardzo dobry olej i będzie pasował, posiada aprobatę VW 505.00



spoko999 napisał(a):
koledzy a czy total quartz 5w30 to dobry olej


który bo są 2 rodzaje

http://www.totaloil.com.au/Pages/content/NT0000C34A.pdf wg mnie, ten ma słabe lepkości kinematyczne w 40 i 100 stopniach, dobry indeks lepkości i punkt zapłonu, średno wypada punkt płynięcia i gęstość, brak podanego TBN

http://www.totaloil.com.au/Pages/content/NT0000C36E.pdf z tym jest troche lepiej, ale ma słaby TBN

ogólnie nie nalałbym ich do swojego silnika

a czemy byś nie nalał??. Teraz mi mechanik proponuje wymiane oleju na chyba coś takiego
nie jestem dokońca pewny ponoć leją to u siebie na serwisie total to dobry olej bo jedni piszą że tak tu kolega co go zacytowałem że nie jakie macie spostrzeżenia co do totala http://www.totaloil.com.au/Pages/content/NT0000C302.pdf


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 27 lutego 2014, 21:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
jak bedzie 5w40 i norma vw to ok ale nie 5w30


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 10:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 21:46
Posty: 269
Lokalizacja: Dolnyśląsk
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
wydawało mi się że spełnia normę jak działał .pdf ale teraz widzę tylko normy VW 502.00/505.00 a patrzyłem wczoraj i mam 506.00 wiec nie będzie pasował a wydawało mi się że na starej acv miałem normę 505.00. Mechanik powiedział że do tego silnika to teraz każdy olej spełnia norme. Bo z tego co wyczytałem to różnica miedzy olejami to:

VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.
VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami.

Jeżeli ja w swoich samochodach wymieniam olej co 8-10tyś max. to czy ten total 9000 będzie oki. Chodzi mi tylko o to ze to pewne źródło pochodzenia oleju bo kupiony w serwisie. A taki ze sklepu to rożnie czytałem że można trafić.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 11:17 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
505.00 można spokojnie lać zamiast 506.00 pod warunkiem wymiany co maks 15tyś. km, bo to jedyna różnica w tych olejach jeden maks 15 tyś drugi to niby long life co 30tyś


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 11:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 3 maja 2010, 14:51
Posty: 1328
model: Transporter Kombi
silnik: 1.9 ABL+

Podziękował: 26 razy
Pomógł: 37 razy
Matins - ma myślisz że serwisy gdzie oleje kupują? Tam gdzie mają taniej. Tak że zakup w serwisie to dla mnie żadne pewne źródło.


_________________
A clean bus is a sign of a sick mind.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 20:22 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 października 2011, 21:46
Posty: 269
Lokalizacja: Dolnyśląsk
model: t4
silnik: 2.5tdi

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
To gdzie kupić olej żeby był pewny. :( Bo z tego wynika że żaden z nas nie wie na czym jeździ.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 28 lutego 2014, 23:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ja valvoline kupuję u bezpośredniego importera, więc teoretycznie org, a najgorsze jest to ze tej marki nie lubie


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 28 czerwca 2014, 19:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 16:52
Posty: 56
Lokalizacja: Juszkowo
model: Caravelle '95
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 2 razy
Moderator mnie pogonił z innego tematu :(

Książka serwisowa mówi, że w Dieslach trzeba zmieniać olej z filtrem co 7500 kilometrów. Faktycznie trzeba zmieniać tak często, czy przy dzisiejszych olejach można rzadziej?
Temat niby wyczerpany, ale i tak zapytam. Do AAB warto lać oleje z wyższej półki (mówimy o 10W40)?


_________________
1998 Ford Windstar 3.0L


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 czerwca 2014, 13:35 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
a ja wlałem wczoraj olej do ciągników :) CC 15 W40 :)

tylko dlatego że własnie silnikko jest rozebrany i wsadzam mu wsio nowe. i było mi bez różnicy czy przepali ciągnikowy czy kujawski...ale jechał dobrze - przynajmniej jakies 200 km :)


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB