T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 22:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 marca 2014, 13:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
edibus napisał(a):
jak się nie myle to ja mam trapez w 150KM a reszta czyli 88 i 102 to juz prostokąt

Się rozbierze w przyszłym tygodniu, to się okaże <01>


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 marca 2014, 20:26 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 kwietnia 2013, 22:54
Posty: 32
Lokalizacja: Okolyce Stolycy
model: Multivan
silnik: ACV

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 0 razy
A ktore droższe? kwadrat czy trapez?


_________________
pozdrawiam
Kamel


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 25 marca 2014, 20:42 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
kamele0n napisał(a):
A ktore droższe? kwadrat czy trapez?

Kwadrat - 182 zł, trapez 126 zł - ceny brutto serwis VW.
I oczywiście u mnie jest kwadrat, załapałem się do tych nielicznych 10%, ale ja zawsze mam takie szczęście.
Doszło jeszcze koło pasowe SWAG - 428 zł.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 maja 2014, 19:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 18 kwietnia 2014, 23:41
Posty: 16
Lokalizacja: Wrocław
model: T4
silnik: 2.5TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 2 razy
Temat przeczytałem, przetrawiłem i zdecydowałem się za Waszą radą na następujący zestaw:
(wrzucam indeksy InterCars - mogą się komuś przydać)

Silnik ACV, 2.5TDI, 2001r., klimatyzacja.

Rozrzad kpl. (pasek + rolka):
VKMA 01270 [SKF]
Pompa wody:
P536 [HEPU]
Pasek wieloklinowy:
6 PK 2215 [CONTITECH]
Podkladka diamentowa:
80001156 [CORTECO]
Uszczelniacz walu:
EL294357 [ELRING]
Uszczelniacz walka rozrzadu x 2 (dwie sztuki):
EL325155 [ELRING]
Kolo zebate walu korbowego:
SW30050002 [SWAG]
Zestaw srub kola pasowego:
80001243 [CORTECO]

Na koniec ciekawostki:

Pompy wody:
P536 [HEPU] zwykla
P574 [HEPU] wzmacniana

Paski wieloklinowe:
6 PK 2236 [CONTITECH] - #UWAGA# ten pasował według katalogu, ale w rzeczywistości musiałem wziąć 2215 !!!
6 PK 2215 [CONTITECH]

Kolo zebate ze sruba mocujaca:
30 92 4682 [SWAG] (niestety nie dostałem tego w InterCars)

Dorzucając podziękowania za pomocny temat sam mam nadzieję, że komuś zaoszczędzę nieco czasu!


_________________
pozdrawiam
Michał, Wrocław
2.5TDI 102KM



Za ten wpis autor MudAndTracker podziękował: gnom_xp (środa, 26 kwietnia 2017, 18:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 października 2014, 15:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 17 kwietnia 2010, 01:10
Posty: 127
Lokalizacja: Rzeszów
model: Kombi
silnik: 2.5D

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 2 razy
Pytanie:

Jakie narzędzia specjalistyczne - oczywiście oprócz młotka i przedłużki - są potrzebne do wymiany rozrządu ? Jakieś blokady, liniały, czujniki, komputery ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 października 2014, 16:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
to jest temat o częściach, a nie wymianie
tu masz co nieco o wymianie i narzędziach, proszę kontynuuj tam jak cos będzie dalej niejasne:
viewtopic.php?f=6&t=7381&p=92108&hilit=linia%C5%82#p92108


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: Symek (środa, 29 października 2014, 17:07)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 10 kwietnia 2015, 14:26 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Panowie,będę zmieniał rozrząd w swojej T4.
Montuję paski Gates,rolki Ina,ale nie wiem jaką pompę?
Airtex?Dolz?Czy Hepu?
Ostatnim razem zamontowałem Airtex i wytrzymała 80tyś/km.
Nie wiem czy kupować inną?
Kiedyś zamówiłem pompę Ruville a w pudełku był Dolz,zapłaciłem 100zł więcej za opakowanie!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 kwietnia 2015, 21:41 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 14 stycznia 2012, 22:14
Posty: 750
Lokalizacja: FSW
model: Caravelle
silnik: 2.5TDi

Podziękował: 12 razy
Pomógł: 40 razy
Ja montuje tylko i wyłącznie pompy DOLZ i mogę polecić.Tak samo montuje to zakład w którym kupuje części.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 11 kwietnia 2015, 23:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Albo hepu albo skf. Doltz to zwykły zamiennik jak każdy inny tani wyrób


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 10:27 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Dzięki za odpowiedzi ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 14:12 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
pod żadnym pozorem SKF, ta firma zeszła na psy pod względem pomp wody i nie tylko
tak jakby sprzedawali jakąś chińszczyznę tylko tłoczyli na niej swoje logo


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 14:39 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 18 stycznia 2013, 17:19
Posty: 627
Lokalizacja: Oleśnica
model: T4 Multivan
silnik: 2,5 Tdi 151AXG

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 26 razy
Czyli co?
Hepu,lub Airtex?
Bo muszę jutro zamawiać :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 18:37 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
Ja kupuje Hepu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:07 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Bierz Hepu...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 kwietnia 2015, 22:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Ja montuje i jakos problemów nie mam


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 listopada 2015, 01:32 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
Może się komuś przyda:

Przykładowy zestaw do pełnej wymiany w AXG:

1. Rozrząd komplet (pasek i rolka) SKF VKMA 01258. W środku rolki Litens, paski z logo SKF (czyli niewiadomoco), komplet śrub łącznie ze śrubą koła pasowego.
2. Pompa wody Hepu P536 (uszczelka w komplecie)
3. Koło pasowe CORTECO + podkładka diamentowa nr 80001157
4. Uszczelniacz wału ELRING EL294357
5. Uszczelniacze wałka rozrządu ELRING EL325155 - 2 szt.
6. Pasek wielorowkowy 6PK2170 (w moim przypadku Conti)
7. Koło zębate rozrządu SWAG 30 93 6581 (w środku koło Febi) - wersja z trapezowym klinem



Za ten wpis autor stormy podziękował: flax (poniedziałek, 22 lutego 2016, 12:26)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 listopada 2015, 07:57 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
koło pasowe wraz ze śrubą z podkładką diamentową oraz koło zębate wymienia się kiedy posiada oznaki zużycia czy profilaktycznie co jakiś lub co jakiś przebieg??

Jest jeszcze pompa wzmocniona hepu p574 kilkanaście zł droższa, czy nie lepiej kupić ją?


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 4 listopada 2015, 11:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 października 2015, 16:15
Posty: 91
Lokalizacja: Izabelin
model: Hotel California '02
silnik: AXG

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 9 razy
niebieski-n2 napisał(a):
koło pasowe wraz ze śrubą z podkładką diamentową oraz koło zębate wymienia się kiedy posiada oznaki zużycia czy profilaktycznie co jakiś lub co jakiś przebieg??

Gdzieś czytałem, że jest zalecenie wymiany koła zębatego co 3 wymianę paska. Ponieważ nie znam historii serwisowej auta a to koło nie jest bardzo drogie (59zł) to wołałem wymienić.
Co do koła pasowego: Ponieważ zakupy robiłem w ucando.pl a oni obiecują bezproblemowe zwroty do 30 dni kupiłem to koło pasowe profilaktycznie - gdyby moje okazało się w idealnym stanie to bym je zwrócił i zostawił stare. Niestety moje koło było w stanie agonalnym, więc dobrze że je miałem na wymianę.
Natomiast bezwzględnie i koniecznie trzeba wymienić śrubę koła pasowego po każdym jej odkręceniu - ze względu na moment dokręcenia śruba pracuje na granicy odkształceń plastycznych i jest przez to jednorazowa.

P.S. Czy to z Tobą spotkałem się kilka dni temu na parkingu pod Auchan Łomianki?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2016, 12:26 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 25 września 2011, 16:29
Posty: 1115
model: California Exclusive
silnik: AXG

Podziękował: 27 razy
Pomógł: 35 razy
niebieski-n2 napisał(a):
koło pasowe wraz ze śrubą z podkładką diamentową oraz koło zębate wymienia się kiedy posiada oznaki zużycia czy profilaktycznie co jakiś lub co jakiś przebieg??

Jest jeszcze pompa wzmocniona hepu p574 kilkanaście zł droższa, czy nie lepiej kupić ją?



pasuje plug&play? bo numery ma inne..
i zastosowanie rowniez... co w niej jest wzmocnione?


_________________
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 22 lutego 2016, 15:11 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): sobota, 14 maja 2011, 21:40
Posty: 373
model: Caravelle
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 26 razy
Zakładałem u siebie tą wzmacnianą Hepu do AJT 1999 oraz ACV 1997 i nie zauważyłem żadnych różnic względem zwykłej, zapewne modyfikacjom podlegają uszczelnienia lub/oraz łożyskowanie. Zdecydowałem się na nią gdy poprzednia zwykła Hepu zaczęła mi przeciekać po półtorej roku i niecałych 90 tysiącach kilometrów.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB