T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 23:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 1 marca 2013, 17:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Głównie wymienia się z powodu klina w tym kole , im dłuzej koło chodzi to jednak materiał sie osłabia i moze klin zerwać na wale. Ostatnio jak u kolegi wymienialismy rozrząd to w starym kole klin miał juz pęknięcie.

Jakbys szukal koła to w/g mnie tu jest dobra cena za oryginał;
http://allegro.pl/kolo-pasowe-paska-zeb ... 70952.html

Kupowałem juz trzy razy u tego allegrowicza , za kazdym razem takie samo koło do trzech róznych t4 i zawsze przychodził oryginał, zresztą to ASO sprzedaje.

Pytalem sie w kilku aso to zalecają co 3-cią wymiane rozrządu wymieniac to koło w 2,5tdi jezeli nie ma widocznych sladów uszkodzeń. Oczywiście o ile wiadomo "czy" i "kiedy" było wymieniane wczesniej.



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: Symek (piątek, 1 marca 2013, 18:16)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 17 kwietnia 2013, 20:38 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 kwietnia 2010, 13:19
Posty: 2390
Lokalizacja: Utrecht w NL , Zakopane w PL
model: VW T4 Fake Syncro
silnik: Diesel POWER
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 65 razy
Pomógł: 108 razy
Sterciu napisał(a):

Pytalem sie w kilku aso to zalecają co 3-cią wymiane rozrządu wymieniac to koło w 2,5tdi jezeli nie ma widocznych sladów uszkodzeń. Oczywiście o ile wiadomo "czy" i "kiedy" było wymieniane wczesniej.


Bardzo dobrze ,że to napisałeś Sterciu , bo nie jest koniecznością wymieniać tego za każdym razem. Ja np. nie wymieniałem ,bo było w idealnym stanie u mnie.


_________________
Vw T4 2.5TDI ACV
BMW e38 740i 286KM
BMW f11 535i 380KM
Było:
T4 BLACK2.5TDI AJT131KM,T5 WHITE2.5TDI 4 Motion 131KM,T4 GRAY2.5b AET115KM,T4BLUE 2.5TDI AJT129KM,T5 BLACK2.0BiT225KM,VW T4 WHITE2.4D AAB78KM,


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2013, 13:35 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 stycznia 2012, 13:40
Posty: 139
Lokalizacja: Rzeszów
model: Multivan T4 Classic
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
Ja dziś poczyniłem zakupy rozrządu :0

koszt 630 zł


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
T4 Multivan 2,5 TDi
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2013, 14:59 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): niedziela, 6 czerwca 2010, 22:39
Posty: 636
model: T4
silnik: najlepszejszy
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 10 razy
coyot polecam jeszcze wymienić uszczelnienie wału od strony rozrządu oraz dać nową śrubę centralną z podkładką diamentową.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 maja 2013, 15:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 stycznia 2012, 13:40
Posty: 139
Lokalizacja: Rzeszów
model: Multivan T4 Classic
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 2 razy
uszczelniacze będe wymieniał na 100 % :)


_________________
T4 Multivan 2,5 TDi
Obrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2013, 22:06 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
Koledzy przymierzem się do wymiany rozrządu w mojej t4 tj 1999r 1.9TD ABL. I tu prośba do was, mianowicie nie chcę przepłacać za części a chciałbym zakupić je dobrej jakości (na taki tylko zasługuje t4 ;) ) Zastanawiam się nad takim zestawem http://allegro.pl/rozrzad-vw-t4-passat- ... 39832.html
Może ktoś bardziej obeznany podpowie mi czy jest to warte tej ceny i czy coś poza zestawem powinienem wymienić? W zestawie chyba brakuje rolki prowadzącej, dobrze kojarzę?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2013, 22:17 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Pasek moze być , napiacz również , INA byla wkladana na pierwszy montaż też. Co do pompy to Ruville to konfekcjoner , nie wiadomo co dokładnie jest w pudelku ale zwykle konfekcjonują dobre częśći.



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: Ryś (poniedziałek, 3 czerwca 2013, 07:10)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2013, 22:23 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
No tak, potwierdziłem moje przypuszczenia co do tego zestawu. Lecz bardziej poszukuję inf czy nic nie brakuje w tym zestawie, jak już wspominałem brakuje chyba rolki prowadzącej. Zastanawiam się nad kupieniem zestawu INA paska i pompy oddzielnie tylko czy koszta nie będą większe?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2013, 22:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
INA nie robił pasko jak coś , są zestawy INA ale w srodku pewnie będzie pasek Gates. Mozna kupić wszystko oddzienie ale czy jest sens to zalezy na jaki zestaw sie trafi. Najlepiej kupic jakis zestaw gdzie pasek jest i rolka/rolki (zmienialem rozrząd w 1.9D ale niepamiętam czy była tam jeszcze jakas rolka prowadząca teraz)są firmy Gates/Contitech a rolki INA lub Litens, do tego dokupic pompę Hepu lub Dolz , choc ja bym dołozyl i bral Hepu. Odpuścilbym sobie pompy SKF bo róznie z nimi bywa m produkcja chińska i jak to w chinach bywa róznie z częsciami jest.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2013, 22:38 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 16:51
Posty: 414
Lokalizacja: Przysowy
opis: Posiadacz Zielonej t4 :D
model: t4 Mix
silnik: 1.9TD ABL< 1Z

Podziękował: 68 razy
Pomógł: 29 razy
No i coraz więcej mam inf o co mi chodziło. Dzięki Sterciu. Podpytam w sklepie AutoLand gdzie mam 30% <cudzysłów> zniżki ile mnie wyjdzie zebranie takiego zestawu. Oczywiście z przewagą na jakość a nie cenę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 2 czerwca 2013, 23:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
W ABLu nie ma rolki prowadzącej na rozrządzie


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Ryś (poniedziałek, 3 czerwca 2013, 07:09)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2014, 19:15 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 stycznia 2014, 03:59
Posty: 9
Lokalizacja: Śląsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam serdecznie na forum.
Jako że stałem się właśnie po raz pierwszy posiadaczem t4 proszę o fachową poradę.
Autko kupione od handlarza, import holandia 2002 r 2,5 ACV przebieg jak każdy 230tkm:)
Rozrząd nie wiem kiedy robiony więc przymierzam się do wymiany.
Proszę o opinie o:
http://allegro.pl/ina-rozrzad-pompa-vw- ... 17513.html
ewentualnie inne sugestie.
Liczę też na info co ewentualnie dokupić i zrobić razem z rozrządem.
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2014, 19:39 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
w tym temacie jest wszystko napisane !
tego kompletu z twojego linka ja bym do siebie nie założył


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2014, 22:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Zestaw rozrządu dobry jako firma I.N.A. sam mam u siebie takowy, pompę skf ale pompe bym kupił inna


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2014, 22:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Zestaw bym wybral inny , sama pompa Kraft juz go skresla. Paski INA niewiadomo dokladnie jakiego producenta są bo z kilku poddostawcow korzystają , ina nie produkuje pasków a z tego co wiem to pod ich logo teraz sa paski goodyear`a które nie słyną z dobrej opini. Rolki jedynie dobre bo Litensa. Pompe tylko Hepu bym bral a paski i rolki SKF (w pudelku paski Gates rolki Litens) , GATES (w pudelku paski Gates , rolki Litens) , Contitech (w pudelku paski Contitech, rolki Litens). Można jeszcze Dayco ale trzeba uwazac bo nie wiem dlaczego ale lubią podrabiać tą markę i pelno syfu jest pod ich logiem przez to na rynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 stycznia 2014, 14:23 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 12 stycznia 2014, 03:59
Posty: 9
Lokalizacja: Śląsk
model: T4
silnik: 2.5 TDI acv

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dzieki za wskazówki.
Już po wymianie, zamontowane:
- kąplet rozrządu skf ( rolki litens, paski tylko z logo skf) - 415zł
- pompa Rouvile - 125zł

Pozdro


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 marca 2014, 16:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
michalrSl napisał(a):
Dzieki za wskazówki.
Już po wymianie, zamontowane:
- kąplet rozrządu skf ( rolki litens, paski tylko z logo skf) - 415zł
- pompa Rouvile - 125zł

Pozdro

Dzisiaj kupiłem taki sam zestaw SKF i potwierdzam, w środku są rolki LITENS, w tym jedna z napisem China, a paski z logo SKF, na jednym jest Made in EU, a na drugim Germany - cena 405 zł.
Zamówiłem jeszcze pompę HEPU P536 i śrubę centralną z podkładką diamentową w IC oraz koło zębate i uszczelniacze w ASO.
A'propos - są 2 rodzaje koła zębatego do ACV-ki, o numerach: 069 105 263 (074 105 019D) i 074 105 263B (074 105 019AB lub E).
To drugie występuje w 90% aut, a cena nie jest zła 103 zł i praktycznie taka sama, jak na allegro (98 zł + przesyłka).
To pierwsze nie wiadomo czym się różni (może kształtem zębów) i jest droższe 148 zł.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 marca 2014, 18:50 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
tommly napisał(a):
A'propos - są 2 rodzaje koła zębatego do ACV-ki, o numerach: 069 105 263 (074 105 019D) i 074 105 263B (074 105 019AB lub E).
To drugie występuje w 90% aut, a cena nie jest zła 103 zł i praktycznie taka sama, jak na allegro (98 zł + przesyłka).
To pierwsze nie wiadomo czym się różni (może kształtem zębów) i jest droższe 148 zł.


Zamowiłes te drugie rzecz jasna ?? :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 17 marca 2014, 19:02 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 12 stycznia 2011, 23:05
Posty: 2177
Lokalizacja: Wrocław
opis: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: chwilowy brak T4
silnik: 1.6 HDI

Podziękował: 45 razy
Pomógł: 64 razy
Sterciu napisał(a):
tommly napisał(a):
A'propos - są 2 rodzaje koła zębatego do ACV-ki, o numerach: 069 105 263 (074 105 019D) i 074 105 263B (074 105 019AB lub E).
To drugie występuje w 90% aut, a cena nie jest zła 103 zł i praktycznie taka sama, jak na allegro (98 zł + przesyłka).
To pierwsze nie wiadomo czym się różni (może kształtem zębów) i jest droższe 148 zł.


Zamowiłes te drugie rzecz jasna ?? :D

Jedno i drugie, i mam sobie wybrać, taki dobry był koleś w VW <38>

EDIT:
Dzisiaj odebrałem kółka zębate z ASO i tak, różnica miedzy jednym, a drugim jest w klinie, jedno koło ma prostokątny, a drugie trapezowy. Kształt zębów, średnice i pozostałe "rzeczy" są takie same.
Załącznik:
kolo zebate 1_zmiana rozmiaru.jpg

Załącznik:
kolo zebate 2_zmiana rozmiaru.jpg


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
... nie A4, nie L4, tylko oczywiście T4 ...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 19 marca 2014, 12:44 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 3 lipca 2012, 22:40
Posty: 320
Lokalizacja: Skoczów
model: T4 laweta
silnik: 2.5 ACV swap 130KM

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 12 razy
jak się nie myle to ja mam trapez w 150KM a reszta czyli 88 i 102 to juz prostokąt


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 228 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB