T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 28 marca 2024, 11:43

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 października 2015, 22:25 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Fenix napisał(a):
Witam. Grozi za niedługo wymiana oleju, stąd pytanie - Syntium 3000 5w-40 może ktoś zna?
http://www.petronas-oleje.pl/product/index-id-19.html
Bo teraz Motula mam, jak coś. <rap>

Ja nie widze powodu aby zmieniać.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 października 2015, 22:45 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2015, 02:05
Posty: 54
Lokalizacja: Mazowsze
model: Transporter
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 0 razy
xxxkamil napisał(a):
Fenix napisał(a):
Witam. Grozi za niedługo wymiana oleju, stąd pytanie - Syntium 3000 5w-40 może ktoś zna?
http://www.petronas-oleje.pl/product/index-id-19.html
Bo teraz Motula mam, jak coś. <rap>

Ja nie widze powodu aby zmieniać.


Dla czegoś jednak Mercedes promuje Syntium - http://www.teampetronas.com/?id=339
Zastanawiam się właśnie zmieniać czy nie. Bo g*wna na pewno nie leją do mersa myśle angel


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 października 2015, 22:54 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Promuje bo mają podpisaną umowe i tyle. Merc długo promował i jeździł ma Mobilu a teraz Petronas. Motul to bardzo dobry olej i ja bym go nie zmieniał, no chyba że Syntium jest o połowe tańszy.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 października 2015, 23:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2015, 02:05
Posty: 54
Lokalizacja: Mazowsze
model: Transporter
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 0 razy
Właśnie że cena kusi. Gdyś jakość ta sama(lub wyżej), bez sensu przepłacać za Motula.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 października 2015, 09:52 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
witam.
Też szukam jakiegoś dobrego oleju, przekopałem parę stron na forum, potem yt i znalazłem porównanie polecanych olejów przy ujemnych temperaturach
https://www.youtube.com/watch?v=yoNT5-ermmc
a tu syntetyczne mineralne i półsyntetyczne.
https://www.youtube.com/watch?v=MTd-nnAv-eE
Pozdrawiam


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.



Za ten wpis autor Victus podziękował: Fenix (piątek, 16 października 2015, 22:43)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 października 2015, 22:48 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2015, 02:05
Posty: 54
Lokalizacja: Mazowsze
model: Transporter
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 0 razy
Alledrogo proponuje jescze taki olej http://allegro.pl/xado-atomic-oil-extra ... 11897.html
http://allegro.pl/xado-atomic-oil-5w50- ... 82192.html

A na stronie www piszą, że olej z rewitalizantem, który coś tam mocno odnawia w silniku.
http://xado.pl/oleje-cat/syntetyczne-ol ... w-50-sl-cf
http://xado.pl/oleje-cat/syntetyczne-ol ... w-40-sl-cf

O tym oleju też "0"? Czy może ktoś już próbował?

A tutaj mocno ceramiczny jakiś - http://www.autoxen.pl/xenum/produkty/ol ... x_75w40_5l
Ale cena, niestety, nie zachęca do kupowania.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 października 2015, 23:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Witam.
Jezeli interesujesz sie takimi olejami to poczytaj poniższe artykuły:
http://www.bishops-original.pl/?p=225
http://www.bilstein.waw.pl/
http://www.ceramizer.pl/
http://allegro.pl/plyny-eksploatacyjne- ... t-1-2-0907
Te oleje zawierają juz takie dodatki w mniejszej lub większej ilosci
Kupujesz , najtańszy syntetyk i dolewasz sobie co uważasz.
Ceramizer jest chyba najlepszy , bo warstwa ceramiczna lepiej odprowadza cieplo i mniej sie zuzywa.
Przy następnej wymianie oleju kolejny dodatek co zmniejsza tarcie np bishops lub Mos2
Ja kupuję Lotos 5W40 dałem ostatnio 70 zł za 5 litrów. i jestem zadowolony
Pozdrawiam


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.



Za ten wpis autor Victus podziękował: Fenix (piątek, 16 października 2015, 23:35)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 16 października 2015, 23:40 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2015, 02:05
Posty: 54
Lokalizacja: Mazowsze
model: Transporter
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 0 razy
Aha. Właśnie zastanawiam się. Bo z dodaniem "tego czegoś" "żywotność" oleju prawdopodobnie niższa. Czyli miałbym wymieniać olej częściej. A ten molibdenowy "mos2"(liquimoly) jednak różni się od ceramiki.
Dla tego nie wiadomo co lepiej - ceramika czy ten mos2 i jaka różnica w wyniku wyjdzie(cenowo i jakościowo)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 października 2015, 00:27 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
Ja używałem Bilstein w astrze f 1.7 td, zero problemów z zapalaniem w najwieksze mrozy, olej oczywiście 5w40
W między czasie znalazłem bishops- ale za drogi więc nie zdecydowałem się. Ostatnio znowy czytalem o tych dodatkach i doszedłem do wniosku że, Ceramizer bedzie najlepszy, szpachluje ubytki ceramiką i lepiej odprowadza ciepło oraz stawia mniejszy opór.
Po co więc lać Bilstein co szpachluje metalami miekkimi i po jakims czasie żdzierac je od nowa, jak mozna zalac ceramizer i cieszyc się dluzej nową powłoką (piszę na swoim przykładzie bo mój ma na liczniku ponad 330 tyś a ile naprawde ?)
Po okresie wytorzenia powloki mozna zalać inny dodatek z Mos2 lub Bishop originals aby dodatkowo zmniejszyc tarcie.
W ten weekend mam zamiar przepłukac silnik, zalać nowy olej i ceramizer,
Pozdrawiam


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 października 2015, 10:38 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): poniedziałek, 28 listopada 2011, 13:15
Posty: 196
Lokalizacja: Nowy Targ
model: T4 Multivan
silnik: 2.5 Tdi AXG

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 7 razy
koledzy a co myślicie o Liqui MolyTop Tec 4100 5W-40?? Niby rekomendowany do zmian co 30tys. I tak zmieniłbym go po 10-15tys, ale czy to ma sens??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 października 2015, 13:20 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 lutego 2015, 23:42
Posty: 1128
Lokalizacja: Ursus
model: T4 Multivan
silnik: 2.4D AAB

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 80 razy
syntetyk, wiec lej. zawsze jak kupiłem auto i był zalany mineralnym czy semi to wymieniałem na pełen syntetyk, wcześniej jednak płukanka silnika.
Co do wymiany, to lepiej wymieniać częściej
tu znalazłem w miarę tani
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 40-5L.html
albo taki jeszcze lepszy
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... -4-1-.html


_________________
Jeśli chcesz dojechać daleko, musisz jechać powoli.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 17 października 2015, 22:08 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Mobil 5w50, daje radę.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2015, 18:46 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 9 czerwca 2015, 09:45
Posty: 25
Lokalizacja: Kielce
model: Caravelle
silnik: 2.5 B+G

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Polecam zapoznanie się z olejem SORT, którego jestem dystrybutorką.
https://web.facebook.com/sortoil/?ref=bookmarks


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2015, 20:09 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 2 marca 2015, 21:59
Posty: 98
Lokalizacja: Aleksandrów Lubelskie
model: T4
silnik: 2.5 ACV

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 2 razy
Witam ja leje Castrol Magnatec 10w40 i wymiana co 10.000km max


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2015, 20:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
A ja ostatnio zalałem Fuchs 10W/40 i jestem mega zadowolony i zaskoczony ....silnik zrobił sie cichszy i tak jak by zaczął ładniej klekotać


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2015, 21:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 czerwca 2012, 13:00
Posty: 2373
Lokalizacja: Łomianki/Warszawa
opis: Kapitan eMO
model: Escapade, holenderka
silnik: 2,5 TDI AXG,ACV,AJT+

Podziękował: 186 razy
Pomógł: 207 razy
chmielik napisał(a):
A ja ostatnio zalałem Fusch 10W/40 i jestem mega zadowolony i zaskoczony ....silnik zrobił sie cichszy i tak jak by zaczął ładniej klekotać

a mówią tu, że tylko full syntetyk, chyba, że nie kocha się swojej turbiny i nie przepada za silnikiem??


_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2015, 22:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Znam tą opinie......... od zawsze czyli od chyba od 8 lat zasuwam na 10w/40 i nie mam jakoś wrażenia że turbina mi się kończy .....
Mam przejechane niecałe 500 tyś i dwie turbiny za sobą ..


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2015, 22:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
No to turbin nie szczędzisz


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 1 listopada 2015, 23:20 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 9 marca 2015, 00:07
Posty: 27
model: T4
silnik: abl

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 2 razy
U mnie po płukance zalany jest Lotos 5W40 + Ceratec z Liqui Moly. Ma dawać radę ten dodatek przez 50 tys. km. Oczywiście zmiany oleju co 8-10 tys km. Silnik ma niecałe 300 tys km przejechane. Pracuje dobrze. Polecam.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 2 listopada 2015, 07:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
chemik211 napisał(a):
No to turbin nie szczędzisz

To znaczy że 500 tyś to mało na dwóch turbinach.....bo nie bardzo kumam .
Dla mnie to zadowalający wynik


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB