T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 02:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 31  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 czerwca 2015, 21:00 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jesli syntetyk to tak


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 19 czerwca 2015, 21:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Lej


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 00:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Podobnie jak poprzednicy zostałem pogoniony do tego tematu przez moderatora <38> Ty razem trochę konkretniej, bo nieco się doinformowałem...

Mam silnik 2.5TDI AHY i wlepkę pod maską z normą 506.00 Ostatni serwis jakieś 17000km temu. Niestety nie wiem co było poprzednio lane do silnika, ale auto było serwisowane tylko i wyłącznie w ASO i jedynie w Niemczech, bo w Polsce żaden mechanik nie zdążył go tknąć. Wobec czego raczej można przyjąć, że olej słonecznikowy do silnika nie był lany :P Przejechałem już trochę ponad 1000 km i najmniejszych zmian na bagnecie nie widać co napawa optymizmem. Chciałbym jednak zmienić olej - jak to się mówi - dla świętego spokoju.

Wiem już, że olej 5W40 w ilości około 6L i bezdyskusyjnie full syntetyk. Natomiast nie wiem do końca jaki wlać. Polecacie parę rodzajów Valvoline, ale one mają maksymalnie normy 505.00 Podobnie ma lubiany przeze mnie Fuchs gdzie jedynie konkretne oleje jak np 0W30 mają 506.00 Akurat jestem przyzwyczajony do stosunkowo częstych wymian bo mam w domu dwie V8mki, w których zmieniam max po 10.000 km, więc nie przeszkadzają mi częstsze zmiany i myślę o stosowaniu 505.00 zakładając wymiany przy max 15.000 km. Natomiast zastanawia mnie co za olej dopuszcza do użycia VW aby spełniał normę 506.00 i wymiany co 30.000km bo nie znalazłem na forum odpowiedzi na to pytanie, a wydaje mi się, że 0W30 to praktycznie woda jest :shock:

Tutaj też moje pytanie. Jaki polecacie (producent i marka) :

1. Olej 505.00 (05W40)
2. Olej 506.00 (??W??)

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano wtorek, 8 września 2015, 00:56 przez Ka55ei, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 00:51 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jak nie chcesz zmieniać oleju w trybie longlife to wystarczy 505.00 w zupełności


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 09:00 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Probe041 napisał(a):
Jak nie chcesz zmieniać oleju w trybie longlife to wystarczy 505.00 w zupełności
A gdyby jednak się zdecydował na 506.00 i dłuższe interwały pomiędzy wymianami to jaki olej użyc ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 11:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Jeśli lubisz swoje auto to zapomnij o LL i zmieniaj olej co max 15kkm


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 12:18 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Ja swoje lubię na tyle że wymiana max 10 tys, mam kolegę co 7500 km i musi być nowa oliwa i to nie o byle jakch parametrach tylko typu 5w50.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 13:23 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Ja tam zmieniam co 8kkm albo krócej ale niech każdy robi jak uważa ;-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 14:53 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Ok czyli tak jak myślałem skupić się na 505.00 i wymiany co jakieś 10kkm. W taki razie full syntetyk 5W40 lub 5W50. A jakiego producenta polecacie? Macie jakiś sprawdzony, który lejecie od dłuższego czasu ?
Osobiście używam do benzyniaków Royal Purple i Petro Canada. W jeepie klekocie mam wlany Fuchs. Natomiast Tutaj się pojawia często temat Valvoline i Amsoil. Nakierujcie mnie trochę pls :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 16:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Nie ma co przesadzać moim zdaniem z szaleństwem olejowym, ważne aby był syntetyk 5w40 i miał normę 505.00. Reszta według uznania. Ja lałem millersa nanodrive jakiś czas a teraz leje shella ultra 5w40 i nie widzę żadnej różnicy poza cena ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 19:50 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Probe041 napisał(a):
Nie ma co przesadzać moim zdaniem z szaleństwem olejowym, ważne aby był syntetyk 5w40 i miał normę 505.00. Reszta według uznania. Ja lałem millersa nanodrive jakiś czas a teraz leje shella ultra 5w40 i nie widzę żadnej różnicy poza cena
Masz racje - jest tyle najróżniejszych opinii i teorii na necie, że faktycznie można zwariować <zastrzelę> Mam jeszcze tylko jedno pytanie - pisząc "syntetyk" masz na myśli prawdziwy syntetyk np. PAO czy olej wytworzony w technologii HC, bo to też ponoć duża różnica jest.... chyba ? :roll: :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 21:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Bardzo dobry temat z dużą dawką wiedzy jest tutaj na temat olejów (trzeba być zalogowanym ale warto) http://kosmetykaaut.pl/viewtopic.php?p=508629#p508629
Polecam lekturę niezdecydowanym ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: Ka55ei (środa, 9 września 2015, 09:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 września 2015, 21:17 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
Ka55ei napisał(a):
Mam jeszcze tylko jedno pytanie - pisząc "syntetyk" masz na myśli prawdziwy syntetyk np. PAO


zdecydowanie, szukaj tylko takich ale.......
jeśli chcesz być pewien czy dany olej jest prawdziwym syntetykiem, sprawdź go na niemieckich stronach firmowych
w D są jasno określone reguły, olej robiony z PAO to u nich pełen syntetyk, reszta to HC
np. kolega pare postów wyżej pisał że używa Shell ultra 5W40
http://www.shell.pl/products-services/o ... -5w40.html z polskiej strony wynika, że jeździ na pełnym syntetyku :-)

nic bardziej mylnego, dla Niemców ten olej to zwykły HC http://www.shell.de/products-services/o ... -5w40.html



Za ten wpis autor pacark podziękował: Ka55ei (środa, 9 września 2015, 09:55)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 10:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12307
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 327 razy
Pomógł: 1042 razy
Na bazie gtl z bardzo dobrymi parametrami, przeczytaj link który wkleiłem oraz podsumowanie na końcu pierwszego posta :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 10:15 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Dzięki chłopaki. Pomagasy poszły :) Studiowałem temat na necie do późnej nocy i najprawdopodobniej zdecyduję się na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W40. Jest to pełny syntetyk (PAO) i ma normę 505.00. Podejrzewam, że tańszy olej też dałby radę (np. ten Shell zbiera dobre opinie), ale puki mnie jeszcze stać to dopłacę i zaleję silnik czymś (przynajmniej teoretycznie) lepszym ;)

Doradźcie mi jeszcze jakiej firmy filtry kupić? MANN to chyba dobra firma?

Naczytałem się jeszcze o stosowaniu "płukanki" przy przechodzeniu na lepszy olej. Osobiście nigdy tego nie robiłem w żadnym aucie. Jak tego się dokładnie używa? Warto się w to bawić? Myślałem tez o preparacie Liqui Moly.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 10:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Mann dobra firma, nigdy wpadki nie było czego nie można powiedzieć o Filtronie.
Ja zawsze robię płukankę jak nie wiem co było lane, tym bardziej jak widzę szlam lub sadzę w silniku, zazwyczaj preparatem właśnie Liquli Molly.


_________________
220/440 <09>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 10:34 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
ostryt4 napisał(a):
Mann dobra firma, nigdy wpadki nie było czego nie można powiedzieć o Filtronie.
Ja zawsze robię płukankę jak nie wiem co było lane, tym bardziej jak widzę szlam lub sadzę w silniku, zazwyczaj preparatem właśnie Liquli Molly.

Jakiego dokładnie preparatu Liqui Moli używasz?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 11:53 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 11 października 2010, 12:17
Posty: 1081
model: T4
silnik: ARL+

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 67 razy
Ka55ei napisał(a):
ostryt4 napisał(a):
Mann dobra firma, nigdy wpadki nie było czego nie można powiedzieć o Filtronie.
Ja zawsze robię płukankę jak nie wiem co było lane, tym bardziej jak widzę szlam lub sadzę w silniku, zazwyczaj preparatem właśnie Liquli Molly.

Jakiego dokładnie preparatu Liqui Moli używasz?


Np. takiego http://www.rapidonline.com/Hobby/Liqui- ... wwod6hoDhw


_________________
220/440 <09>



Za ten wpis autor ostryt4 podziękował: Ka55ei (środa, 9 września 2015, 16:54)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 9 września 2015, 16:54 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 19 lipca 2015, 22:15
Posty: 252
Lokalizacja: SCI
model: Multivan Atlantis
silnik: AHY 186KM / 387Nm

Podziękował: 16 razy
Pomógł: 5 razy
Ok dzięki za pomoc. Olej, płukanka i filtry zamówione. Teraz pozostała tylko wymiana :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 7 października 2015, 21:02 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 kwietnia 2015, 02:05
Posty: 54
Lokalizacja: Mazowsze
model: Transporter
silnik: 2.5 TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 21 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Grozi za niedługo wymiana oleju, stąd pytanie - Syntium 3000 5w-40 może ktoś zna?
http://www.petronas-oleje.pl/product/index-id-19.html
Bo teraz Motula mam, jak coś. <rap>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 609 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 31  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB