T4-forum.pl https://www.t4-forum.pl/ |
|
Przedni fotel obrotowy - dołożenie środkowego koziołka https://www.t4-forum.pl/viewtopic.php?f=13&t=6586 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | jaxa [ czwartek, 21 marca 2013, 10:56 ] |
Tytuł: | Przedni fotel obrotowy - dołożenie środkowego koziołka |
czy mógłby ktoś rozwinąć temat" jak do obrotowego fotela kierowcy dołożyć fotel środkowy (koziołek)? czy w ogóle nie da się zamontować, bo nie ma np. do czego, czy dlatego, ze nie da się obracać fotela kierowcy? Fotel kierowcy wysunięty jest sporo do przodu, więc jeśli chodzi o miejsce to raczej jest, ale nie wiem jak wygląda samo mocowanie koziołka. Być może jakiś inny fotel da się zamontować z tyłu, za kierowcą, albo zostanie zrobienie ławki, jednak wtedy problem z jazdą, bo brak pasów - coś trzeba wymyślić |
Autor: | slimak [ czwartek, 21 marca 2013, 11:12 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
Nie zamontujesz bo nie ma do czego. Obrotowa podstawa nie nadaje się w żaden sposób do zamontowania fotela tyłem do kierunku jazdy. Jedyne sensowne wyjście to mocowane na szynach środkowe fotele z nowszej wersji multika. |
Autor: | pokor [ czwartek, 21 marca 2013, 13:56 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
Może założyć ten fotel z lodówką pod spodem przykręcany czterema śrubami do podłogi z pierwszych 6 osobowych wersji multivana. Mocuje się go tyłem do kierunku jazdy za kierowcą ma integralny pas biodrowy ale wtedy nie skorzysta się już z obrotowego fotela kierowcy. Jeśli jeździcie w trójkę to olałbym zupełnie ten temat i zostawił tak jak jest. |
Autor: | jaxa [ czwartek, 21 marca 2013, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
problem w tym, ze często jeździmy (będziemy) w piątkę, a chcemy mieć też możliwość zabierania 7 osób - dlatego chcieliśmy właśnie ten model i nie zastanawialiśmy się nawet nad kamperem, choć auto ma być na wakacje i na inne wypady za miasto. jesteśmy zdeterminowani, żeby dodać choćby ten jeden fotelik, ale chcemy zrobić to logicznie i z jak najmniejszą (najlepiej żadna) ingerencją w stan obecny OliVana |
Autor: | pokor [ czwartek, 21 marca 2013, 15:32 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
Ten starszy model fotela za kierowcą oferuje schowek w postaci lodówki a te siedzenia wpinane nie poza tym zajmują więcej miejsca (przy rozłożonym nie otworzysz stolika) Jak założysz 7 siedzenie za pasażerem to stracisz możliwość obracania tego fotela. Przeróbka na szyny jak w najnowszych to już grubsza przeróbka i koszty spore. |
Autor: | danny180 [ czwartek, 21 marca 2013, 16:43 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
wrzuć zdjęcia wnętrza |
Autor: | ronin36 [ piątek, 22 marca 2013, 10:11 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
pokor napisał(a): ...Przeróbka na szyny jak w najnowszych to już grubsza przeróbka i koszty spore. Zależy od cierpliwości i od tego czy kwota np. 2000zł stanowi dla jaxy spory koszt, ja swoją podłogę wyszarpałem za 700 zeta, dokupiłem tylko w serwisie podstawy pod szyny. Większy problem to dostać fotele w przyzwoitej cenie.
|
Autor: | jaxa [ piątek, 22 marca 2013, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
Wnętrze wygląda tak: Może nie wiele widać na tych fotkach, ale nie umiem robić zdjęć i warunki miałem jakie miałem. Dziś na szrocie widziałem taki jak ten, (np.TU) ale nie widzę możliwości montażu, zwłaszcza, ze cena taka... a przeróbka to jak wspomnieliście koszt dość spory (nawet dla mnie). Jak sądzę odpowiedni byłby TAKI albo TAKI, TEN lub TEN, ale tez pewności nie mam - tu prosiłbym o radę znawców, posiadaczy Multików. I to jest dość ważny i naglący temat. Z luźniejszych: oto przyczyna nieświecenia lampki nad stolikiem: Czy da radę jakoś to zlutować, czy trzeba wymienić i skąd wtedy to wytrzasnąć, jak w ogóle tego typu sprawny wyłącznik powinien wyglądać? Okazało się też, że jeden trzpień kanapy (tam gdzie siłownik, czy sprężyna) jest wykrzywiony i nie ma zawleczki/zatyczki/zakrętki, co utrudnia, a może nawet uniemożliwia rozkładanie jej - to też ważna rzecz! Jednym słowem zaczynają się schody, chyba trzeba będzie kupić książkę "sam naprawiam", czy coś w tym stylu, ale i tam pewnie wszystkiego nie będzie aż tak szczegółowo. |
Autor: | pokor [ piątek, 22 marca 2013, 20:22 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
Te fotele co masz w linkach będą pasować w mocowania w podłodze ale musisz dokupić takie mega sterczące blachy przykręcane do podstawy fotela kierowcy i pasażera jeśli nie całe podstawy pod ten model.(wtedy stracisz obracanie foteli.(swoją drogą nie jest ono oryginalne) Najtaniej to chyba http://allegro.pl/vw-t4-siedzenie-kozio ... 43325.html szukasz pod podłogą otworów a jak nie to wiercisz na wylot i od spodu dajesz dużą podkładkę z nakrętką (w oryginale jest ona przyspawana) Plus -nie dokupujesz nic poza nakrętkami, nie zmieniasz przednich foteli, po wyrzuceniu tylnych wciąż masz przednie obrotowe. Minus -musisz zawsze odkręcić lub przykręcić 4 śruby na fotel Jeśli władasz niemieckim albo radzisz sobie translatorem to w temacie napraw polecam www.t4-wiki.de Z lampką bym odpuścił walkę. odkąd zainstalowałem w suficie ledy przestałem jej używać teraz zmienić je chcę na takie żółtawe bo trochę za zimne światło białe dawały. Ale świetlówka też przytulnego światła nie daje. |
Autor: | jaxa [ sobota, 23 marca 2013, 10:24 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
pokor napisał(a): Te fotele co masz w linkach będą pasować w mocowania w podłodze ale musisz dokupić takie mega sterczące blachy przykręcane do podstawy fotela kierowcy... Ta opcja podoba mi się najbardziej (nie chcemy zbytnio ingerować w podłogę i podwozie). Niestety nie mogę znaleźć czytelnych zdjęć tylnego mocowania fotela/koziołka i trudno mi wyobrazić sobie jak można by to zainstalować, wiec jeśli ma ktoś zdjęcia tego zaczepu (mocowania) to chętnie się zapoznam. Oczywiście będę starał się też zobaczyć go w naturze, ale przed podjęciem ostatecznej decyzji chciałbym wiedzieć już na 99% jak to będę chciał zamocować. Nie wiem o jakich "mega sterczących" blachach mówisz, ale zakładam że można tą ew.blachę zamontować na śrubie, która jest za fotelem. Można zaprzeć ją o próg szoferki (ew.wsunąć częściowo pod obecna podstawę fotela kierowcy). Być może najlepiej i najtaniej byłoby kupić podest (obudowę podstawy) fotela kierowcy, np TEN i unieruchomić go, ale z moją znajomością tematu może okazać się, ze nic do siebie nie pasuje, więc nie chcę działać w ciemno - wolę się poradzić. Zdjęcia stanu obecnego są wyżej Lampkę na razie odpuszczam, natomiast do rozkładania kanapy muszę się przymierzyć niedługo (lub równolegle) |
Autor: | pokor [ sobota, 23 marca 2013, 10:38 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
http://ipocars.com/imgs/a/g/w/b/i/volks ... _8_lgw.jpg http://ipocars.com/imgs/a/g/y/j/e/volks ... _5_lgw.jpg wygląda, że to cała podstawa jest szukaj pod hasłem allstar bo w tym modelu to właśnie wychodziło najczęściej. |
Autor: | jaxa [ sobota, 23 marca 2013, 11:45 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
porządkując dotychczasową wiedzę: Załącznik: 1d3118978145_3.jpg Załącznik: 1volkswagen__multivan_t4_allstar_classic_1993_8_lgw.jpg Załącznik: 1volkswagen__allstar__classic_70bmd2w44_1993_5_lgw.jpg Ponieważ może być trudno znaleźć taką obudowę/cokół fotela kierowcy, to należałoby pomyśleć jak to zamocować bez niego, czy da się odpowiednio uformować "mega blachę" i stabilnie ją zamocować, a w końcu jaki będzie tego koszt i "czy skórka warta jest wyprawki"?Załącznik: 1DSC_0765a1.jpg Powyżej mój fotel kierowcy, poniżej dostępna obudowa podstawy fotelaZałącznik: 13122895468.jpg Pytanie brzmi: czy wystarczy oprócz tego dokupić ten plastik z fot.3 i czy w ogóle można taki dostać?Jeśli nie, to może po prostu zrobić płaskownik łączący dolną śrubę za fotelem z górną częścią obudowy i miejscem na dołączenie fotela/koziołka? Może taki płaskownik zrobić z pominięciem obudowy i przymocować go do górnych śrub podstawy fotela (widoczne na zdjęciu), w połowie zrobić mocowanie przyspawanym płaskownikiem do dolnej śruby i w ten sposób zrobić pałąk trzymający fotel/koziołek? Pytań wciąż sporo, ale posuwamy się do przodu (przynajmniej z wiedzą). |
Autor: | wielki_cin [ sobota, 23 marca 2013, 12:17 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
Wystarczy dokupic ten element łaczacy podstawe fotela z fotelem,w podlodze za siedzeniem kierowcy wystaje sruba do ktorej przykrecasz ta wyprofilowana blache a jej gorna czesc do podstawy fotela i mozesz zapiac drugi fotel za kierowca.Masz wtedy oryginal i bez rzezbienia. |
Autor: | xowx [ sobota, 23 marca 2013, 12:37 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
Mam taką podstawę fotela kierowcy z tym mocowaniem i to w Oliwie, oddam za flaszkę, bo tak to stoi i przeszkadza Jeżeli jesteś zainteresowany to dzwoń 502 423 210 |
Autor: | jaxa [ sobota, 23 marca 2013, 13:42 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
wielkie dzięki - REZERWUJĘ w międzyczasie znalazłem bardziej czytelne zdjęcia: Załącznik: 1zweitbatterie_03.jpg ten typ akurat odpada, bo fotel obrotowy, ale wiadomo już jak to wyglądaZałącznik: 1a220_v_22.jpg i z jakich elementów się składa - teraz pozostaje jedynie tylko odebrać i montować - TU można trochę zobaczyć i poczytać
|
Autor: | jaxa [ niedziela, 24 marca 2013, 01:28 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
Dzięki Wam drodzy forumowicze wzbogaciliśmy się o taką oto część: Załącznik: 1a10415795_2_644x461_podstawa-fotela-kierowcy-multivan-t4-transporter-zdjecia.jpg ponoć ta "mega blacha" (jak ktoś ją nazwał) fachowo nazywa się konsolą fotela "back to back" (B2B). Mam nadzieję, że uda się ją dokręcić do tej podstawy obrotowej fotela kierowcyZałącznik: 1DSC_0765a1.jpg wystarczy zmierzyć i jeśli wysokość jest dobra, wywiercić otwory w naszej podstawie, odciąć od tego co poniżej (dospawane punktowo w dwóch miejscach) i zainstalowaćZałącznik: 1a50415795_1_644x461_podstawa-fotela-kierowcy-multivan-t4-transporter-gdansk.jpg jeśli nie będzie pasować, to będziemy musieli zamontować tą konsolę z podstawą kupioną w komplecie, choć chcielibyśmy tego uniknąć.Mamy też na oku fotel/koziołek, ale bez pasów i teraz problem: czy myśleć o nim, czy odpuścić i szukać wśród dwukrotnie droższych, czy pasy też dokupić i zainstalować, a jeśli tak to jakie i jak? A miało być tak prosto... |
Autor: | danny180 [ niedziela, 24 marca 2013, 08:24 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
lepiej zmień z całą podstawą, nie jest to trudne, a będziesz miał miejsce na drugi akumulator i będzie jak w oryginale |
Autor: | jaxa [ niedziela, 24 marca 2013, 09:22 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
No nie do końca musi to być to proste, gdyż jeden z bolców (lewy przód) jest przesunięty o ponad milimetr, może dwa, a tam jest taki ogranicznik, więc może być kłopot. Ale fakt - nie robiłem tego wcześniej i być może nie będzie z tym żadnego problemu, choć wolałbym nie próbować. Może odcinanie konsoli i wiercenie otworów sprawi więcej kłopotu niż odkręcenie podstawy, fotela i ponowne montowanie obu elementów, ale na dodatek obudowa jest lekko podrdzewiała tu i ówdzie, a do OliVana nie chcemy zapraszać żadnej rudej. To jakby skłania do dodania wyczyszczonego (mniej rdzy i rys, łatwy dostęp) i odmalowanego elementu, który jest niezbędny do montażu koziołka. Montaż całej podstawy traktuję na razie jako ostateczność. |
Autor: | jaxa [ poniedziałek, 25 marca 2013, 03:46 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
co do fotela to chcemy Allstara takiego (najlepiej dwa w cenie jednego): Załącznik: 2f3111463234.jpg ale oczywiście z pasamiZałącznik: 2g3093408413.jpg Podobno nie łatwo taki zdobyć, ale też i nie wiem jak z innymi rozwiązaniami (dla bezpieczeństwa oczywiście) sobie poradzić
|
Autor: | Jabluszko [ poniedziałek, 25 marca 2013, 07:17 ] |
Tytuł: | Re: OliVAN - szmaragdowy MULTIVAN z Oliwy |
Ja mam Allstara oryginała z 1993r i u mnie pasy do koziołków są montowane, przykręcone do podstawy przednich foteli ( na takich długich ruchomych blachach). |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |