T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 10:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 459 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 czerwca 2015, 20:51 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 15 lutego 2015, 15:21
Posty: 4
Lokalizacja: Poznan
model: T4 Kamper
silnik: 2.5 TDI AJT

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 1 raz
Witam,

A propo's wyciszania to ostatnio zdziwilo mnie jak mocno mozna wyciszyc silnik zmieniajac olej na naprawde porzadny (amsoil 5w40 ecf - z 10w40 nie pamietam ktorego ale ze "sredniej" polki). Roznica jest spora. Kultura pracy tez lepsza mimo ze byla ladna z racji dobrego stanu i malego przebiego.

Wczesniej jako ze samochod byl pusty z tylu, za wyjatkiem gumowej podlogi, polozylem filc poroso na scianach i suficie a potem tapicerke na wierzch. Z tylu jest tez zabudowa a'la kempingowa z lozkiem ktore sporo wycisza szum od dolu.

Z przodu na podlodze i nadkolach maty butylowe plus kauczuk 7mm rowniez maty b. pod maska. Poza tym filc poroso wklejony w drzwi pod plastik na calej powierzchni.

Jak kupilem samochod (wersja transporter ma naprawde niewiele wyciszen fabrycznych) i pojechalem w trase do domu pomyslalem ze tak sie bawic nie bedziemy..bylo naprawde glosno.

Teraz po wszystkich zabiegach przy 100 km/h mozna zupelnie normalnie rozmawiac, choc benzyna to nie jest, jest dobrze ;).

pozdrawiam


p.s sorry tylko takie mam zdjecie z przodu


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.



Za ten wpis autor Szpejt podziękował: s.nestor (środa, 27 marca 2024, 23:22)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 czerwca 2015, 21:55 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 27 października 2012, 13:56
Posty: 2208
Lokalizacja: Mierzeja Wiślana
opis: Birthdate: 24.01.1996
model: Mixt
silnik: ACV x2

Podziękował: 89 razy
Pomógł: 128 razy
Szpejt napisał(a):
Witam,

A propo's wyciszania to ostatnio zdziwilo mnie jak mocno mozna wyciszyc silnik zmieniajac olej na naprawde porzadny (amsoil 5w40 ecf - z 10w40 nie pamietam ktorego ale ze "sredniej" polki). Roznica jest spora. Kultura pracy tez lepsza mimo ze byla ladna z racji dobrego stanu i malego przebiego.



Według mojego info i tego co mnie uczyli w szkole to nie powinno się schodzić w dół bo "wypłuka" nam silnik...


Ostatnio edytowano piątek, 5 czerwca 2015, 22:32 przez Patrick, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 5 czerwca 2015, 22:13 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Brednie kolego piszesz to już nie te czasy ja leje do swojego teraz 5w50 i to z korzyścią dla silnika, dla tych silników 15 to zabójstwo zwłaszcza dla popychaczy


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 18:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Odgrzeję wątek, jako pokrewny. Mam na oku mocno styranego Muiltivana '95 i jeśli kupię to pierwsze co będzie to wyjazd golcem do blacharza. Fotele wylatują pięknie ale ile jest pracy ze zdjęciem tapicerki bocznej (w tym i drzwiowej) oraz wyjęciem podłogi?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 18:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
Ja rozbieralem caravelle i nie jest to aż tak dużo pracy. Myśle ze jak robisz to pierwszy raz to 2-3h powinno wystarczyc. Ale przygotuj się że coś może się połamać i będzie Ci potrzebnych kilka nowych kołeczków.

Z multivanem najwiekszy problem to chyba z gumową podłogą o podobno jest przyklejona. Ja miałem materiałową więc poszło od kopa.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 21:24 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
woj250 napisał(a):
.Z multivanem najwiekszy problem to chyba z gumową podłogą o podobno jest przyklejona. Ja miałem materiałową więc poszło od kopa.

materiałowa też jest klejona


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 21:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 6 marca 2015, 11:45
Posty: 141
model: caravelle
silnik: 2.4d

Podziękował: 5 razy
Pomógł: 7 razy
To sorki za wprowadzenie w blad ale ja mialem nie przyklejona. Mozliwe ze ktos juz wczesniej demontowal :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 29 listopada 2015, 21:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Na pewno była demontowana, każda "wykładzina" (z gumową włącznie) jest fabrycznie w T4 klejona na klej w rodzaju kleju do szyb


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lutego 2016, 18:33 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 kwietnia 2014, 07:09
Posty: 20
model: Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Hejka, przeczytałem całe te 18 stron i mądrzejszy nie jestem. Mam obecnie busa w warsztacie blacharskim, więc dość porozbierany jest. Idealny moment, żeby go powyklejać. I dlatego mam pytanie: który z wymienianych przez Was tutaj materiałów sprawdzi się najlepiej jako izolacja termiczna? Czy np użycie samego alubutylu załatwia sprawę, czy lepsze poroso? Wygłuszanie nie jest dla mnie takim priorytetem jak utrata ciepła i nadmierne nagrzewanie. Wiem, że pewnie najlepiej zastosować kombo. Ale może ktoś ma doświadczenia tylko z jedną z warstw i może się tu wypowiedzieć? Muszę się posiłkować wersją low budget bo i blachy i malowanie...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lutego 2016, 20:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
MSZ z tego watku jasno wynika, ze mata butylowa jest tylko gluszaca. Jesli ma byc chlodno to po pierwsze wywietrznik w dachu i jakas mata lekka ale gruba


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lutego 2016, 20:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 7 czerwca 2010, 14:49
Posty: 1155
Lokalizacja: KRAKÓW NOWA HUTA
model: MULTIWAN
silnik: 2.5 tdi AJT 150 km

Podziękował: 221 razy
Pomógł: 88 razy
tylko na dachu od temperatur zew i wew skrapla się woda i np proso będzie piło wodę i powoli pleśniało:)


_________________
Obrazek



Za ten wpis autor Cyklon podziękował: Steppenwolf (wtorek, 23 lutego 2016, 20:51)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 23 lutego 2016, 20:50 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 kwietnia 2014, 07:09
Posty: 20
model: Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Natomiast z opisu produktu http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-butylowa-bitumiczna-alubutyl-2mm-i5807088788.html wynika, że ma rewelacyjne właściwości izolacyjne. Tutaj nikt nie napisał, że te właściwości są do bani, wszyscy skupili się na tłumieniu dźwięków. Stąd moje pytanie.
Ponadto interesuje mnie, jak ta izolacja zachowuje się w obie strony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lutego 2016, 06:10 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Steppenwolf napisał(a):
Natomiast z opisu produktu http://allegro.pl/mata-wygluszajaca-butylowa-bitumiczna-alubutyl-2mm-i5807088788.html wynika, że ma rewelacyjne właściwości izolacyjne. Tutaj nikt nie napisał, że te właściwości są do bani, wszyscy skupili się na tłumieniu dźwięków. Stąd moje pytanie.
Ponadto interesuje mnie, jak ta izolacja zachowuje się w obie strony.
Widze, że czytanie ze zrozumieniem to nie jest Twoja mocna strona :(
W zalinkowanej aukcji nie ma slowa o izolacji termicznej i jasno wyłożono, że mata butylowa to tyko jeden z elementow wygluszenia. Dodatkowo wątek jest też o wygłuszeniu a nie jak zrobić z busa izotermę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lutego 2016, 07:27 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 kwietnia 2014, 07:09
Posty: 20
model: Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
@Adampio,
Cytat z zalinkowanej aukcji: "Mata nie posiada napisów ani logotypów, dzięki czemu ma estetyczny wygląd. Mata butylowa posiada także doskonałe właściwości izolacji termicznej."
W związku z czym uważam, że to jednak nie ja mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

Ponadto doskonale widzę, że temat jest o wygłuszaniu, nadal moje czytanie ze zrozumieniem ma się świetnie. Jednakże jeżeli ktoś sobie auto wykleił w tym celu, to może też coś powiedzieć na temat izolacji termicznej? Może wyklejał tylko jednym bądź drugim i podzieli się doświadczeniem w tym zakresie? Twoje odpowiedzi są akurat średnio pomocne, poza mędrkowaniem nic w nich nie ma. Niemniej dziękuję.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lutego 2016, 10:33 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Mata którą podałeś jako przykład owszem ma jakieś właściwości izolacji termicznej jednak bardziej akustycznej. Najlepszym rozwiązaniem była by warstwa foli aluminiowej przyklejonej na blache przy zachowaniu ciągłości bez przerw aby nie robić mostków cieplnych, następnie warstwa izolacji np. wełna i na to warstwa foli aluminiowej termicznej z pęcherzykami powietrza gdzie też należałoby zachować ciągłość klejąc łączenia i ubytki taśmą aluminiową. Opcja taka jest jednak droga i trudna ze względu na pierwszą warstw foli alu na blache. A więc najprostszy i podstawowy sposób to mata tego typu:
http://www.muzimershop.Szczecin.pl/p25, ... 30-m2.html
I tutaj trochę przykładów:
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.p ... 959&page=4
http://t4bus.wordpress.com/category/how-to/



Za ten wpis autor xxxkamil podziękował: Steppenwolf (środa, 24 lutego 2016, 11:08)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lutego 2016, 11:14 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 kwietnia 2014, 07:09
Posty: 20
model: Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
xxxkamil napisał(a):
Mata którą podałeś jako przykład owszem ma jakieś właściwości izolacji termicznej jednak bardziej akustycznej. Najlepszym rozwiązaniem była by warstwa foli aluminiowej przyklejonej na blache przy zachowaniu ciągłości bez przerw aby nie robić mostków cieplnych, następnie warstwa izolacji np. wełna i na to warstwa foli aluminiowej termicznej z pęcherzykami powietrza gdzie też należałoby zachować ciągłość klejąc łączenia i ubytki taśmą aluminiową. Opcja taka jest jednak droga i trudna ze względu na pierwszą warstw foli alu na blache. A więc najprostszy i podstawowy sposób to mata tego typu:
http://www.muzimershop.Szczecin.pl/p25, ... 30-m2.html
I tutaj trochę przykładów:
http://www.vwt4forum.co.uk/showthread.p ... 959&page=4
http://t4bus.wordpress.com/category/how-to/


Fantastycznie. O taki rodzaj podpowiedzi mi chodziło. Wielkie dzięki!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lutego 2016, 13:21 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Gwoli sprawiedliwości: odszczekuje brak wzmianki o izolacji termicznej przeoczonej przy czytaniu forum na telefonie :oops:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lutego 2016, 14:04 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 kwietnia 2014, 07:09
Posty: 20
model: Multivan
silnik: 2.4D

Podziękował: 3 razy
Pomógł: 0 razy
Nie ma sprawy, nikt się nie obraził <england>
Najważniejsze, że mam odpowiedź, mam szanse na zrobienie termosu niskim kosztem. <yahoo>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 lutego 2016, 14:28 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
ALUFOX wspomniany przez kolege Steppenwolf's to ulubiony materiał izolacyjny kolegów kamperowców. Na forum camperteam.pl jest duzo przykładów zastosowania i ochów achów na temat tego materiału. Na wiosne będę wyciszał/izolował koleje auto to na pewno skorzystam z tego materiału + maty alu butylowe STP na drzwi bo teraz jak w nowym nabytku trzasnę drzwiami to efekt akustyczny słaby - swiadczacy o braku jakiejkolwiek izolacji.


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 31 maja 2016, 19:33 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Panowie, czy ktoś izolował termicznie sufit? Np. przywołanym w poprzednim poście ALUFOX-em?



Za ten wpis autor Adampio podziękował: nocny_drwal (czwartek, 19 października 2017, 22:45)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 459 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 23  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB