T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 12:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 października 2015, 16:40 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Odbłyśniki w moich lampach od długiego przodu są wypalone jak mi wczoraj uświadomiono <01>

Pytanie czy ktoś regenerował odbłyśniki i czy warto się w to bawić? Może lepiej poszukać używek a może jednak zmienić lampy lub kupić inne nowe chińczyki i przełożyć same odbłyśniki?

:)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 października 2015, 18:34 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 czerwca 2012, 12:20
Posty: 771
Lokalizacja: SO
opis: Grupa Śląsk i Zagłębie
model: Multivan
silnik: 2.5

Podziękował: 195 razy
Pomógł: 145 razy
Probe jeśli byś miał odbłyśniki "zapasowe" tzn komplet , który mógłbyś mi przesłać lub po prostu dostarczyć w inny sposób, to mógłbym spróbować nałożyć, napylić nową warstwę - potrzebowałbym około miesiąca bo dawno nie korzystałem ze znajomości w Automotive lighting . Ale nie powinno być problemu - masz mój nr to dzwoń dogadamy szczegóły albo pisz PW.pozdr.

W odpowiedzi na Twój post- warto regenerować , ale fachowo - jeśli chodzi o chinola - nie mam zdania..bywa ,że nie ustępują oryginałom..


_________________
Pozdrawiam kriss


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 października 2015, 18:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Podobnie jak Kriss co do chinczyków nie mam zdania bo tego nie robiłem, ale jeśli chodzi o orginały to ja regenerowałem odbłyśniki halogenów i jestem bardzo zadow olony. Regeneracja we Wrocku tylko teraz nie moge odszukać namiarów na firme. Jak by Kriss nie dał rady to moge odszukać namiary.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 4 października 2015, 19:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Kriss, zapasowych nie mam ale bardzo dziękuje za chęci pomocy ;)

Kamil, adres we Wrocławiu jak znajdziesz to bardzo proszę ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2015, 08:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Kiedys była firma na Żmigrodzkiej co sie tym zajmowała , kosztowało to chyba 120zł od sztuki ale gośc sam nie był pewien swojej roboty czy mu dobrze wyjdzie czy nie. Dawałem tam kiedys lampy z ducato i było wszystko ok , auto sprzedane zostało po roku od regeneracji i odbłysniki były ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2015, 09:43 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 9 maja 2013, 15:26
Posty: 1369
Lokalizacja: Olsztyn
opis: 2.8 V6
model: Caravelle Business
silnik: AMV

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 89 razy
Probe,
Rozbierałem ostatnio kilka lamp polifotwych bo potrzebowałem obudowy do lamp ProjektZwo i mam kilka odbłysników. Ładne po 20pln/sztuka
Rozbieralem też lampy zamienniki firmy TYC i o dziwo odbłysnikom nic nie dolegało, ale platik z którego sa zrobione lampy jest marnej jakosci w porównaniu do oryginału


_________________
w garażu:
VW T4 2001 Caravelle Business V6
VW 1979 1303 cabrio 1915ccm 125KM
VW LT35 2001 2.5TDI max wyposażony
Sprinter 312D 1998 Westfalia James Cook


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2015, 10:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Adres na Żmigrodzkiej sam już znalazłem i miałem tam właśnie dzwonić ale już chyba jest po temacie ;-)

Paweł, poszło PW :-)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 5 października 2015, 12:15 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Skoro nieaktualne to nie, ale chciałem tylko potwierdzić że ja właśnie też robiłem tam gdzie Strciu na Żmigrodzkiej.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 8 października 2015, 19:09 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Operacja wymiany odbłyśników zakończona powodzeniem ;)

Z adresu we Wrocławiu i tak skorzystam w przyszłości, bo jeden z odbłyśników nie jest idealny (co ciekawe z rocznika 2003) natomiast najstarszy odbłyśnik z 1998 wygląda praktycznie jak nowy poza jednym malutkim punkcikiem na samym dnie lampy ;)

Planowałem zrobić osobny wątek dotyczący tematu ale z racji pośpiechu i tego, że zabrałem się za robotę wczoraj w okolicach dosyć późno wieczornych zbyt wiele zdjęć nie ma ; )

Gdyby ktoś w przyszłości chciał się zabrać za naprawę lamp zamiast zamontować nowe robione za miskę ryżu to poniżej napiszę jak to zrobić.

Po pierwsze należy zdemontować reflektory z samochodu. Mając już reflektory na wierzchu udajemy się w suche miejsce gdzie można będzie rozebrać szkła.

Szkło reflektora trzyma się na 9 spinkach, które podważamy po kolei płaskim śrubokrętem i wyciągamy na zewnątrz. Tutaj uwaga, szkło jest na uszczelce ale mogło się już skleić z uszczelką i tutaj pomocna jest np. suszarka lub opalarka i podgrzanie a następnie delikatne podważenie całości aż zejdzie.

Po zdjęciu klosza aby zdjąć odbłyśnik należy zdjąć tylne dekle od lamp przekręcając je, dalej trzeba wypiąć wtyczkę od żarówki H4 oraz pozycji (tu wystarczy przekręcić oprawkę).
Trzeba również wyjąć silniczki regulacji świateł, tutaj trzeba się postarać i wyjąć końcówkę z mocowania z odbłyśnika.
Po wykonaniu tych czynności bierzemy linijkę, patyczek lub jakąś metrówkę i mierzymy jak odbłyśnik jest mocno wkręcony na regulacji w obudowie z obu stron. Ja tego nie robiłem, bo miałem kompletnie rozregulowane światła.

Teraz pozostaje wykręcić odbłyśnik z regulacji aż wyjdzie z obudowy.

Po rozebraniu wszystkiego klosz lampy i obudowę można umyć od wewnątrz według uznania. Smug nie zostawia płyn do mycia szyb. Potem można zostawić klosz do wyschnięcia.

Jeśli chodzi o sam odbłyśnik to już jest delikatna sprawa. Na swoim starym za mocno potarłem w jednym miejscu i momentalnie zeszła warstwa chromu. Więc ostrożnie ; )

Ja do mycia odbłyśników wykorzystałem miękką bawełnianą szmatkę (mały jej kawałek) i płyn do mycia szyb. Delikatnie przecieramy odbłyśnik aż szmatka przestanie być czarna. Następnie suchym kawałkiem szmatki polerujemy pod światłem aby nie było smug.

Po takim czyszczeniu pozostaje złożenie świateł w odwrotnej kolejności. Nie zapominając o wstępnym ustawieniu regulacji do pozycji wyjściowej.

Ja dzisiaj miałem spory problem na stacji z ustawieniem świateł. Po pierwsze żarówki osram nightbreaker gold świeciły w taki sposób, że nie było widać granicy światła/cienia. Diagnosta już sugerował, że może mam światła z anglika ale po zmianie żarówek na normalne osram już było dobrze. Oczywiście kręcenia regulacją odbłyśnika nie było końca ale się udało ustawić jak należy światła :)

Zdjęcie wypalonego odbłyśnika kierowcy
Obrazek

Zdjęcia wyczyszczonych odbłyśników i kloszy
Obrazek

Umyte obudowy
Obrazek

Poskładana gotowa lampa po "regeneracji"
Obrazek

W przyszłości w planie jest polerka kloszy ale to już w luźniejszej chwili ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękowali: 2 rafflex (czwartek, 8 października 2015, 23:07) • SO...T4 (środa, 2 marca 2016, 20:06)
  Statystyki: 9.09%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2016, 20:06 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): środa, 29 stycznia 2014, 15:33
Posty: 926
Lokalizacja: KRAKÓW
opis: jestem piękny i mam wspaniałe mięśnie
model: CARAVELLONG
silnik: AXG 2,5TDI 151KM

Podziękował: 34 razy
Pomógł: 34 razy
Właśnie zastanawiałem się jak się zabrać za czyszczenie odbłyśników a tu proszę znalazłem niemalże gotowca. Dzięki Artur. Jeszcze pytanie jak wyjąć same lampy z samochodu i ile mniej więcej zajęło ci wszystko czasu?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2016, 20:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Uwazaj z tym czyszczeniem odbłyśników , bo jak masz wypalone juz je to mozesz pogorszyc sobie tylko. Jak rozbierzesz lampę to delikatnie sprawdz nawet palcem czy odbłysnik Ci nie zacznie sie sypac juz pod palcem....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2016, 20:54 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Wyjęcie lamp dla mnie to max 15 minut. Demontujesz górny grill, jest na 4 lub 5 wkrętach. Potem zdejmujesz kierunki, od tyłu są sprężynki, po wyjęciu odpinasz kostki. Potem odkręcasz wkręty trzymające listwe, które były schowane i dwa z przodu listwy schowane w grillu. Potem trzeba wcisnąć z boku blokadę i wysunąć listwe raz z jednej raz z drugiej strony.
Na końcu kluczem torx wykręcasz lampy i odpinasz wtyczki. :-D

Mi po demontażu jedna lampa zaczęła parować. Wymieniłem uszczelke na nową ale dalej się jej zdarza. Zrobi się cieplej to pójdzie w ruch sikaflex i będzie spokój.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 2 marca 2016, 21:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 30 marca 2013, 23:27
Posty: 1223
Lokalizacja: ESI
model: Zwykły TRANSPORTER
silnik: 2.5 TDI ACV

Podziękował: 69 razy
Pomógł: 116 razy
Ponadto przy pracy z odbłyśnikami warto to robić w bawełnianych rękawiczkach bo może być później przykra niespodzianka w postaci odciśniętego palucha na odbłyśniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2016, 14:57 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
A takie pytanko z ciekawości, czy czyścił ktoś lampy starego typu? Kupiłem jakiś czas temu używane lampy i są trochę zakużone od środka i przydałoby się je umyć.
Jakieś patenty na mucie bez rozklejania lampy? <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2016, 15:07 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 18:01
Posty: 1501
Lokalizacja: Warszawa
opis: Podróżować, zwiedzać, bawić, świat całować...
model: LT
silnik: 2,5 TDI

Podziękował: 248 razy
Pomógł: 194 razy
Kiedyś Pawel t4 mówił że bardzo dobrze działa denaturat. Nalać, potrząsać i wylać, potem poczekać aż odparuje. Ja jeszcze nie próbowałem u siebie.


_________________
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU



Za ten wpis autor Jabluszko podziękował: duzutki (środa, 6 kwietnia 2016, 16:08)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2016, 15:21 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Jabluszko napisał(a):
Kiedyś Pawel t4 mówił że bardzo dobrze działa denaturat. Nalać, potrząsać i wylać, potem poczekać aż odparuje. Ja jeszcze nie próbowałem u siebie.


... i nie palić podczas tej operacji <32>


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2016, 15:22 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 stycznia 2011, 15:53
Posty: 1277
Lokalizacja: Warszawa
model: WV T4 Multivan
silnik: 2.5 TDI AXG

Podziękował: 33 razy
Pomógł: 64 razy
Jabluszko napisał(a):
Kiedyś Pawel t4 mówił że bardzo dobrze działa denaturat. Nalać, potrząsać i wylać, potem poczekać aż odparuje. Ja jeszcze nie próbowałem u siebie.

Potwierdzam robiłem tak w megance i efekt był bardzo dobry <england>


_________________
ObrazekObrazek


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 6 kwietnia 2016, 16:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 25 listopada 2011, 14:45
Posty: 132
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 22 razy
Pomógł: 4 razy
Dzięki wielkie <england>
Teraz tylko muszę znaleźć denaturat. <england>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB