T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 15:09

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 26 stycznia 2014, 20:12 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): wtorek, 7 września 2010, 16:01
Posty: 984
Lokalizacja: Wrocław
model: Transporter 1999
silnik: AJT

Podziękował: 37 razy
Pomógł: 32 razy
dobrze że znalazłem ten post bo już chciałem nowy zakładać. tak samo chodzi mi o przekładke kokpitu opisze odrazu o co mi chodzi:

-moje t4 2.0 AAC 1995 stary kokpit twarda decha
-chce założyć sobie miękką deske od T4 ABL 1997r

i tu nasuwa sie pytanie czy będzie pasować ta deska i czy nagrzewnica też będzie pasować bo chciałbym odrazu przełożyć nagrzewnice z nawiewami żeby mieć ciepłe powietrze ze środkowych nawiewów nagrzewnice chce przełożyć razem z obudową filtra kabinowego nowszego typu żeby powietrze było filtrowane a nie leciało odrazu z dworu

moje zastrzeżenia to to że w tej miękkiej desce są inaczej skonstruowane obudowy głośników bo są metalowe siatki a twarde dechy 96-99 mają te obudowy plastikowe

airbaga przy miejscu pasażera nawet bym nie podpinał.

i co dziwne w tym ABL jest tempomat czy mozna go przełożyć do benzyniaka?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 stycznia 2014, 10:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 13 czerwca 2013, 21:42
Posty: 3
model: long
silnik: 2.5 AJT

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Dziękuję kolegom za pomoc. Deske kupiłem z 96r multivana. Jak zrobi sie trochę cieplej to zabiore się za wymianę i postaram zrobić jakąś foto galerię.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 kwietnia 2014, 12:46 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 24 marca 2014, 17:50
Posty: 27
model: t4 2002
silnik: 2,5

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Juz mamy wiosne, czy zrobiłeś te fotki ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 8 kwietnia 2014, 20:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
A co tam do robienia za fotki , nie ma co focic , ogólnie wymiana dechy trwala u mnie okolo 2-óch godzin. Jedna sruba centralnie na srodku od strony silnika od odkręcenia , demontując schowek dolny od strony pasazera są dwa wkręty od spodu , deska skręcona jest z belka , to samo jest z lewej strony po zdemontowaniu kieszeni osłaniającej skrzynke centralną bezpiecznikowo-przekaznikową , dwa wkręty od spodu którymi skręcona jest deska do belki , następnie demontując ramkę licznika będzie widać kolejne dwa wkręty którymi deska jest skręcona z belką od góry. Z boku deski są dwie sruby na klucz 8mm , te okrągle duze zaslepki je zaslaniają , oczywiście do odkręcenia. Pozostaje ramka konsoli srodkowej która trzeba oddzielic od deski rozkręcając ją (oczywiscie wczesniej demontując panel sterowania i przlączniki z konsoli srodkowej). Za licznikiem jest moduł centralnego zamka i jeszcze jeden moduł na wsporniku przykręconym do deski , ten wspornik tez trzeba odkręcic od deski i wysunąc bo ma tam taki ząbek aby deski sie nie trzymał. Zdemontwac trzeba boczne oslony slupków bo deska nie wyjdzie nam do gory , a musi wyjśc w górę. Kierownica tez do zdemontowania i najlepiej przełączniki kierunkowskazów i wycieraczek tez zdjąc aby przez przypadek ich nie polamać. Pózniej juz deche pociagamy lekko w gore i wylazi cała. Nie jest to trudna robota , bardziej trzeba uwacac na konsole srodkową , ukryte wkręty na dole w kanałach nawiewów ,trzeba kratki obrócic na około i będzie je widać , srodkowy nawiew ma dwa wkręty , boczne po jednym (deska po 99 roku). To tak po krotce i na szybkiego... Caly opis dotyczy deski po 1999 roku , ale podejrzewam zbyt wielkich róznic nie ma w montazu w starszych egzemplarzach.

Deska po 99 roku ma w innych miejscach mocowania ramki konsoli srodkowej w stosunku do tych przed 1999 rokiem , mozna zrobić rzeżbę i wszystko się spasuje ale to juz takie druciarstwo troche.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 10 kwietnia 2014, 23:33 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 8 czerwca 2010, 11:01
Posty: 378
Lokalizacja: Żary
opis: Sekcja DOLNO-śląsko-Opolska!
model: Multivan
silnik: 2.5 AHY

Podziękował: 28 razy
Pomógł: 43 razy
Zabieg dokładnie jak Sterciu opisał, mi to zajęło trochę więcej czasu około pół dnia nie wiem dokładnie - na czas tego nie robiłem. Warto wiedzieć, że trzeba ściągnąć słupki boczne, ja zdemontowałem z 1 strony.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 kwietnia 2014, 10:11 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 12 kwietnia 2014, 16:52
Posty: 56
Lokalizacja: Juszkowo
model: Caravelle '95
silnik: 2,4D AAB

Podziękował: 25 razy
Pomógł: 2 razy
Nie bijcie mnie jeśli źle zrozumiałem :)
Wymieniając deskę na miękką zostawiacie starą konsolę, czyli przełączniki, panel sterowania nawiewem, zegary i resztę, tak?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 13 kwietnia 2014, 13:24 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Deska wygląda tak , reszte co potrzebne jest w desce i nie widać na foto przekładasz ze swojej twardej deski....
Z twardej deski do miękkiej nie pasują maskownice glosnikow na podszybiu więc trzeba zwracac uwage aby w kpl z deską były.

Obrazek

Najlepiej szukac deski zblizonej z rocznika swojego auta , z tego co wiem to mocowanie ramki konsoli srodkowej ma w innym miejscu przykladowo w deskach po 1999 roku jak przed 1999 rokiem...



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: Phil (niedziela, 13 kwietnia 2014, 13:25)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 września 2014, 13:51 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 167
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: był ACV jest ABL :(

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
odgrzebuję:
czy taką starą miękką deche:
http://www.gaskutsche.de/images/070923_03.jpg
idzie przerobić na bardziej nowoczesną:
http://www.tuning1.com/galeria/5764_m2.jpg
Głównie chodzi mi o boczne kratki nawiewu i włącznik świateł...czy to spasuje


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 września 2014, 15:08 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Przerobić się da ale nie jest to prosta sprawa. Do przeróbki wiązki wyłączników, cięgła nawiewu i pewnie jeszcze jakieś drobiazgi.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 2 września 2014, 19:46 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 6 listopada 2013, 13:58
Posty: 167
Lokalizacja: okolice DBL
model: T4
silnik: był ACV jest ABL :(

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 5 razy
w sumie to tylko mi chodziło o fizyczne pasowanie kratek nawiewów, włącznika świateł itp bo wiązki itd to ja wiem...ja praktycznie wszystko pod dechą będe wywalał bo klime zakładał będe a że w mojej okolicy pojawiła się miękka decha z początków produkcji w dobrej cenie 100zł.....skusiłem się i zobaczymy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 25 września 2014, 22:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Słuchajcie , co przychodzi w miejsce sterowania przyspieszaczem w 1.9 w miękkiej desce ?? Mam mozliwosc kupna miękkiej deski z rocznika 2000 z silnikiem 1.9 i ma wyciety kwadrat z lewej strony pod przełącznikiem świateł (u mnie w twardej desce byla tam zaslepka).Czy jest tam jakis plastyk dodatkowo tak aby to ewentualnie jakoś zasłonić ?? Tzn wiem ze chyba dzwignia powinna byc , ale moze jest jakis plastyk który wciska się i wtedy z twardej deski w ten plastyk wcisnąc zaślepkę ??


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 02:08 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
slimak napisał(a):
Przerobić się da ale nie jest to prosta sprawa. Do przeróbki wiązki wyłączników, cięgła nawiewu i pewnie jeszcze jakieś drobiazgi.

no ja mam u siebie przerobione - rzeczywiscie jak Sterciu pisał troche rzeźbienia - ale sie da.
najwiecej czasu spedziłem przy przelutowaniu kostki awaryjnych i trochę kombinowania jest z linkami od nawiewów - jedna do dzis mi nie działa... są zupełnie inne mocowania i trzeba rochę podrzeźbić. No i przede wszystkim w innym miejscu sa pokretła :)


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 września 2014, 09:31 
Offline
teczkownik

Dołączył(a): piątek, 12 sierpnia 2011, 09:55
Posty: 651
Lokalizacja: Działdowo
opis: Elektronika nade wszystko - Touran i A3 :)
model: T4
silnik: 1Z

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 35 razy
Ja troszkę inaczej to wszystko zrobilem . Wsadziłem konsole z wersji generation , do tego wyciągnąłem climatronic z passata b5 fl wraz z silniczkami i wiązką poprzez co wystarczylo mi podpiąć silnik nawiewu oraz masę i plus po kluczyku . Silniczki powszczepiałem w nawiewy co by dobrze to sterowało i przeszczep konsoli i mam generationa w roku 1992 :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 4 marca 2019, 20:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 1 marca 2019, 09:57
Posty: 2
model: t4
silnik: 2,4D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam forumowiczów. Nie ukrywam że bardzo liczę na waszą pomoc, chcialam przełożyć deskę rozdzielczą, w swoim Multivanie t4 z 1993roku, 2,4 D ABB. Niestety sama tego nie.zrobie. Mam deskę miękką 99r z związkami i manetkami oraz stelażem pod deskę, podobno jest inny. Zależy mi żeby panel sterowania ogrzewaniem był na pokrętła, w przyszłości chce założyć klimatyzację. Brakuje mi licznika oraz impulsator z książką żeby wymienić ponieważ obecny jest na linki. Czy ktoś.z.forumowiczow z Łodzi lub okolic do 200km, pomógłby mi to wymienić, oczywiście odpłatnie, bardzo Was proszę


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB