T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest sobota, 27 kwietnia 2024, 18:03

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 18:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 września 2013, 19:31
Posty: 12
model: t4
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam,

tak jak w temacie. Skrzypienie jest bardzo głośne (skrzypi też fotel pasażera ale nie aż tak mocno). Skrzypi na postoju podczas ruszania kierownicą, podczas jazdy przy trafieniu w dziurę lub hamowaniu.

Pozdrawiam
Piotr


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 13 stycznia 2014, 19:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
miłej lektury życzę:
search.php?keywords=skrzypienie&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=300&t=0&submit=Szukaj

następnym razem proszę abyś zanim założysz nowy temat włożył trochę wysiłku w znalezienie i przeczytanie tego co już jest na forum


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2014, 18:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 września 2013, 19:31
Posty: 12
model: t4
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam. Poczytałem. Wymienione w połowie 2012 górne i dolne swożnie, w połowie 2013 wszystkie tuleje wahacza, końcówki drążków (nie jakieś najtańsze części). Po wymianie w 2013 byłem na trzepakach w 2 różnych stacjach diagnostycznych ponieważ przy prędkości pow. 120 drgała kierownica (opony nowe, wyważone)-nic nie wykryto(jeden diagnosta podejrzewał maglownicę), zero luzów z przodu ani z tyłu. Jedyne co nie zostało zmienione w przeciągu ostatnich 18 m-cy to amortyzatory (były jeszcze w dobrym stanie). Czy po tak krótkim czasie mogły już paść jakiekolwiek z wymienionych części-jeżdżę raczej spokojnie (2.4d) po całkiem nienajgorszych drogach i nie przekraczam raczej 110 kmh (Norwegia).
Czy amortyzator może wydawać takie dźwięki?
Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2014, 18:51 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Ja miałem ten sam problem i skrzypiał mi dolny swożeń (dzisiaj wymieniałem) na szarpakach tylko wykryło to że był minimalny luz na nim ledwie wyczuwalny a reszta objawów była taka sama jak u ciebie wymieniłem go i jest ok dodam jeszcze że na starym miałem przejechane 10tyś km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2014, 19:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 września 2013, 19:31
Posty: 12
model: t4
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
ok dodam jeszcze że na starym miałem przejechane 10tyś km[/quote]

To z plasteliny te części teraz robią :(( ?

Dodam jeszcze, że zaczęło skrzypieć jak zaczęły się mrozy kilka dni temu (-5 do -12) ale nie wiem czy to może mieć coś wspólnego ze skrzypieniem.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2014, 21:06 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
chyba te mrozy mają bo u mnie też to zaczęło skrzypieć na mrozach i teraz było coraz głośniej na poprzednim zrobiłem ok 30 tyś i zaczął skrzypieć a na tym 10 tyś


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2014, 21:45 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 września 2013, 19:31
Posty: 12
model: t4
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Sam mróz to też raczej nie przyczyna bo lewa strona jest cicho.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 14 stycznia 2014, 22:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
jakiej firmy założono Ci sworznie ??
Chińskie zamienniki potrafią się rozsypać po 5 tyś, a co dopiero skrzypieć
nie wiem co tam w Norwegii montują i do czego jest dostęp ale w PL poza oryginałem to tylko Lemforder lub TRW


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 stycznia 2014, 02:27 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 września 2013, 19:31
Posty: 12
model: t4
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kenobi napisał(a):
jakiej firmy założono Ci sworznie ??
Chińskie zamienniki potrafią się rozsypać po 5 tyś, a co dopiero skrzypieć
nie wiem co tam w Norwegii montują i do czego jest dostęp ale w PL poza oryginałem to tylko Lemforder lub TRW


Sworznie ruville, reszta febi albo moog, ogólnie wydaje mi się, że w miarę dobre marki. Amortyzator wykluczyć?

Przebieg od montażu sworzni jakieś 17.000 km. Skrzypienie pojawiło się z dnia na dzień, od razu szalenie głośne. Nie wjechałem nigdy w jakąś dziurę urywającą koło.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 stycznia 2014, 10:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
Amortyzator nie będzie skrzypiał przy skręcaniu kierownicą, bo jest nieruchomy
jedyne rzeczy które się obracają przy ruchach kierownicą to sworznie
co tu napisać - właź pod samochód i słuchaj gdy ktoś będzie kręcił kierą, innej metody nie ma


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 stycznia 2014, 14:38 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
dla mnie to sworzeń Tobie skrzypi, miałem to samo i dopiero brechą znalazłem winowajcę, na krótką metę pod gumę sworznia wciskasz trochę oleju i jest cisza
swoją drogą u mnie lewy górny lemforder zaczął hałasować po jakichś 40kkm :-/


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 15 stycznia 2014, 20:16 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 23 listopada 2011, 15:08
Posty: 225
Lokalizacja: Podkarpacie
model: t4
silnik: 2,5 TDI ACV

Podziękował: 4 razy
Pomógł: 8 razy
Potwierdzam sworzeń górny. Ma kiepskie smarowanie i nieźle daje jak już zacznie. U mnie mimo braku luzów hałasował strasznie, przebiłem tą gumową osłonę i napakowałem tam ile wlezie smaru w sprayu. Efekt wyciszenia uzyskałem dopiero po 500km i nie na długo.


_________________
Moje wozidło: viewtopic.php?f=30&t=5257


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 16 stycznia 2014, 12:30 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 kwietnia 2010, 08:51
Posty: 755
Lokalizacja: POLSKA
model: T4
silnik: 2.5

Podziękował: 20 razy
Pomógł: 41 razy
trzeba było zapsikać go czymś penetrującym (użyłem WD40), efekt natychmiastowy


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 22 stycznia 2014, 16:15 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 27 września 2013, 19:31
Posty: 12
model: t4
silnik: 2.4 d

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Ociepliło się (coś koło 0 st.) i przestało. Mógł smar zamarznąć przy -12? Jeździłem krótkie trasy więc elementy zawieszenia może się nie nagrzewały? W każdym razie jest teraz ok.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB