T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 15:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 marca 2013, 20:01 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:53
Posty: 1904
Lokalizacja: Bydgoszcz / okolice
opis: Transporter 93 był
Multivan 95 był
Caravella 02 jest
model: T4
silnik: 2,4D był 2,5 jest

Podziękował: 58 razy
Pomógł: 83 razy
Załaduj kolego auto i wtedy zobacz jak tył hamuje.
Jak masz korektor i jeździsz na pusto to tył raczej nie łapie.
Nie masz wstawionych jakiś wysokich sprężyn (tył podniesiony wysoko)?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 26 marca 2013, 20:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2012, 17:30
Posty: 34
model: Caravelle
silnik: diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Nie lezy na ziemi :) ale nie mam pojęcia czy są tam inne sprężyny ewentualnie jutro wstawię fotkę auta to moż stwierdzisz po wyglądzie. Wrzuciłem dziś troche gratów aby je dociążyć ale bez efektu. Korektor gdy nim ruszam pracuje tzn tłoczek chowa sie i wychodzi tyle ze na moje jakby za płytko . Ma skok jakiś jeden centymetr.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 07:29 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 10:19
Posty: 118
Lokalizacja: Niemcza
model: T4 70X0C 1994r
silnik: AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
Korektor hamowania masz przykręcony do tylnej belki zawieszenia. Jedz autem do jakiegoś mechanika. Z tego jak piszesz to wnioskuję, że nie masz zbytnio doświadczenia w pracach mechanicznych


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 27 marca 2013, 19:05 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 17 grudnia 2012, 17:30
Posty: 34
model: Caravelle
silnik: diesel

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Kolego Lepszy o co Tobie chodzi ? Dobrze wiem co robić tylko pomysłu brak.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 marca 2013, 07:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 10:19
Posty: 118
Lokalizacja: Niemcza
model: T4 70X0C 1994r
silnik: AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
To wiesz co robić czy pomysłów brak ??? O nic mi nie chodzi konkretnie tylko jak czytam Twoje posty w tym temacie to sam się gubię


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 28 marca 2013, 19:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
farcuf napisał(a):
Tzn co jest jasne ? Bo nie rozumiem. <bezradny>


To jest jasne ze jak masz bębny to masz samoregulatory , jak masz tarcze to nie masz samoregulatorow. Czyli jezeli masz tarcze to samoregulatorów nie ma.

Jak mocno miales przykorodowane te tarcze ??

Odpowietrz jeszcze raz kola , zaczyna sie zawsze od najdalszego koła od pompy , czyli w T4 LHD to jest Prawy tyl , Następnie Lewy tyl , Prawy przod , Lewy przód.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 marca 2013, 02:53 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 31 grudnia 2010, 02:47
Posty: 452
Lokalizacja: Polska
model: Westfalia/mixt L/+1
silnik: ACV, AJT, ABL

Podziękował: 11 razy
Pomógł: 29 razy
niech się chłopak oswoi z terminologią i będzie git, może samoregulatory to tłoczki lub korektory siły hamowania, a może linki ręcznego, nie no dość szydzenia :). Układ hamulcowy z tyłu jest łatwy do rozkminienia, Mamy pedał --> pompe ABS'u lub nie --> przewody --> korektor-->odbiorniki ciśnienia i po prostu wykluczamy usterki, farcuf usiądź i pomyśl, z cieczą hydrauliczną jest jak z prądem i na odwrót ciśnienie w układzie to napięcie w przewodach :) jeżeli żarówka nie świeci to znaczy że gdzieś napięcie znika :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 29 marca 2013, 07:41 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): środa, 14 listopada 2012, 10:19
Posty: 118
Lokalizacja: Niemcza
model: T4 70X0C 1994r
silnik: AAB

Podziękował: 2 razy
Pomógł: 0 razy
No to jeszcze mu dochodzi terminologia z działu elektryka. Mam nadzieje ze sie nie pogubi :P


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 stycznia 2014, 19:38 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 grudnia 2010, 22:40
Posty: 20
Lokalizacja: Midsund, Norge
model: Transporter
silnik: 2.5 TDI

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam Wszystkich!
Podlacze sie pod tem sam post bo pewnie chodzi o dokladnie to samo. Bylem dzis na przegladzie i niestety wtopa bo, problem z tylnymi hamulcami-bardzo slabe, jak stwierdzil mechanik- diagnosta :) hamulce byly robione ze 3 lata-60tys temu, rok temu wymiana vakum pompy, bo terkotala a mialo to wplyw na samo hamowanie raczej niewielki bo roznica po wymanie byla mala, wiec to ze byla w ogole, to pewnie tylko autosugestia :). z rok temu byl problem bo nie hamowal prawy tyl(czyli ostatni zacisk), tarcza miala nalot rdzy nonstop- gdy to zauwazylem , znajomy mechanik ''po rzucie okiem''powiedzial ze do wymiany sa prowadniki zaciskow, ale jakos pech chcial ze kilka dni pozniej - dolewajac plyn do spryskiwacza zauwazyjem pekniety przewod podcisnienia przy zaworze tym E75 (? chyba dobrze), wymienilem przewod i wszystko gralo i gra, nie sa to ceramiki z ferrari haha ale dzialaja ok, dzis na przegladzie mechanik mowi ze slabe- powiedzialem ze tu jest korektor sily ham na tyl i sa zawsze slabsze, nie sa za slabe i trzeba je zrobic, no i tu pytanie skoro dzialaja dobrze moim zdaniem to co z nimi zrobic czy jechac jeszcze raz na ten przeglad tym razem z zaladowana paka a nie na pusto, bo wtedy faktycznie hamulce sa duzo lepsze, a czy moze ktos wie ile ma tam wyswietlac na tym badaniu na rolkach- bo ta stacja przegladow to troche wygladala jak ''daremny trud'' chociaz mechanik dosc przejety z breszka sprawdzal wszystkie luzy, dzieki za wszelkie wskazowki, pozdrawiam m


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB