T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 01:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 czerwca 2012, 10:26 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
tam trzeba rozmawiać z kierownikiem warsztatu, mi też na recepcji laska mówiła, że dostawczych nie robią, a że mam koło osiedla ich punkt to podjechałem i kierownik powiedział, że bez problemu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 19 czerwca 2012, 10:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Jak wczesniej nie ustawie a bede koło nich przejezdzał to zajrze i się dopytam , ja mam ich na drugim końcu miasta jak na złośc. Ale dzieki za info , bo o nich nawet nie pomyslałem :).

EDIT: Wsumie teraz sobie przypomniałem ze dzis bede w okolicy tam to podjade się podpytac.

EDIT: Byłem w Norauto , geometra kół u nich to 233zł , jak gosc zobaczył T4 to uprzedził mnie ze nie robią takich bo nawet ich stanowisko jest za krótkie... :roll:


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 1 sierpnia 2012, 08:44 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 15 stycznia 2012, 14:45
Posty: 1
model: caravelle
silnik: 2,5

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Cześć.

I czym się skończyło bo mam podobnie?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 sierpnia 2012, 09:02 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Skończyło się tym ze jednak prawe koło miało dobry kąt , miesciło się w tolerancji , natomiat lewe które było bardziej w pionie było poza zakresem tolerancji , więc trzeba było je "rozkraczyc" ;). Po ustawieniu kąty pochylenia kół są ok. Gorzej mi wyszło z kątem wyprzedzenia śworznia zwrotnicy bo ani lewe ani prawe koło nie miesci się w zakresie tolerancji regulacji i nie ma mozliwosci juz regulacji dalszej....


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2012, 14:11 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Sterciu a jak sprawdzali wyprzedzenie sworznia zwrotnicy??? bo bardzo fajną rzecz przeczytałem w serwisów-ce i z tego co zauważyłem żądny warsztat tak nie ustawia , mierzyli ci wysokość z przodu zawieszenia i pochylenie podłużne samochodu które to bardzo wpływa na wyprzedzenie sworznia zwrotnicy i tak samo wysokość zawieszenia z przodu ma wpływ na pochylenie koła


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2012, 14:31 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Tak , wymierzone było wszystko. Przy ustawianiu geometrii było wszystko ilustrowane na monitorze co trzeba zmierzyc i jak (i własnie większosc przy ustawianiu geometrii to olewa te komunikaty i je wylącza) , dopiero wtedy przechodził dalej. Na tym mierzeniu wszystkiego najwięcej czasu własnie zeszło , bo samo ustawianie nie było tak czasochłonne zwazywszy na to ze ja juz dzień wczesniej rozruszałem wszystkie połączenia srubowo-gwintowane.

Jedyne co nie mozna było ustawić to srednicy felgi , w zestawieniu w programie T4 max mogło miec 16" i tez wybierany był rozmiar opon. Nie wiem , moze to tez ma jakis odbicie na tym ze miałem go na 17-tkach , w dodatku z dystansami przez co rozstaw kół jest wiekszy na osi no i opony 215/50/17 tez nie są idealnym zamiennikiem 195/70/15...


Ostatnio edytowano niedziela, 5 sierpnia 2012, 14:41 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2012, 14:38 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Powiem ci tak to nadzwyczaj dobra ta stacja musi być bo nawet na serwisie nie mierzą pochylenia podłużnego bo później muszą obliczać jaki jest kąt wyprzedzenia


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2012, 15:37 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Sterciu gdzie to ustawili i jaki koszt? ;)


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 5 sierpnia 2012, 16:26 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
No nie wiem czy dobra bo robiłem to sam :D. Dwa dni mi to zajelo ale robiłem wszystko jak podawaly ilustrowane komunikaty w programie . Wartości sie wpisywalo w odpowiednie rubryki i sam przeliczał program to i dopiero przechodzil do kompresacji głowic/kamer. Można było wylączyc te komunikaty i odrazu przeszedł by do kompresacji bez podawania dodatkowych danych , ale chciałem zrobic to tak jak powinno byc aby nie miec problemu z geometrią juz. Z początku powiem szczerze ze sam sie zdziwiłem ze kazal mi jakies pomiary dodatkowe robic na aucie ale stwiedziłem ze skoro chce to mu podam je. Może zle ze to mierzyłem i jak bym pominął te komunikaty to by kąt wyprzedzenia sworznia wyszedl dobry , a tak wyszel o około 1 stopnień róznicy do zakresu tolerancji. Ale zadnych skutków ubocznych nie widzę po ustawieniu , nie zauwazyłem narazie aby opony scieral , idzie prosto tylko zawieszenie zaczeło się tłuc ale to z po czasie i z winy tych naszych super nawierzchni drogowych .

Narazie stwierdziłem ze zostawiam tak i jak załoze zimówki na 15-sto calowych kołach to wtedy skontroluje sie jeszcze raz najwyzej.

Probe041 napisał(a):
Sterciu gdzie to ustawili i jaki koszt?


Koszt to zakup urządzenia ;) , a gdzie... no w tej chwili w Poznaniu , jak bede miał chęc i czas to moze to zapakuje na auto i przyjedzie do wrocka... ale to urządzenie niezbyt lubi podrózować ;).


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 06:57 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Sterciu a jeśli nie tajemnica to jaka wysokość masz na zawieszeniu i jakie masz pochylenie podłużne???


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 sierpnia 2012, 09:14 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9356
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 550 razy
Myslisz ze ja to teraz pamietam.... Nie mam pamięci do takich cyfr zwlaszcza ze było to ponad miesiac temu . Zapisywalem to pamiętam gdzies na kartce ale pewnie tez te zapiski poszly do smieci. Robiłem wydruki po ustawieniu ale tam chyba tez tego nie ma.

Teraz jak bede robił kontrole geometrii jak załoze zimówki to nie bede juz nic mierzył , pomine to i zobacze co wtedy wyjdzie.

EDIT:

Przed chwilą sprawdziłem luzy w zawieszeniu w prawym kole i okazało sie ze tlucze mi się bo urwana sruba od przedniej tuleji wachacza była... w dodatku w połowie juz wysunięta. Ostatnio jak geometria była ustawiania to ta sruba ruszana nie była ale napewno nakrętka była , a teraz zerwana , tak jakby przy odkręcaniu albo dokręcaniu urwała się poprostu... Tylko w tym rzecz ze ja jej nie ruszałem , ale tez i nie sprawdzałem czy była dokręcona jak nalezy , jak bym ja ruszał to zwykle dokręcam tak połaczenia gwintowane przy zawieszeniu ze pózniej problem z odkręceniem jest...


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 3 grudnia 2016, 15:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Stary temat ale właściwy, czy jest możliwość ustawienia pochylenia kół z tyłu? Z jednej strony jest minimalnie poza granicą. Podobno u mnie się nie da i można to zrobić jak się wymieni śruby na mimośrodowe.

OK, znalazłem że z tyłu jest tam tylko regulacja zbieżności na tych śrubach. Z pochyleniem kół nie da się nic zrobić


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB