T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest niedziela, 28 kwietnia 2024, 12:53

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 11:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 08:49
Posty: 33
model: Carawella
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam!
Czytam już dziś z kilka godzin posty i nie znalazłem nic co by mi pomogło w znalezieniu usterki w moim T4 2.4 D 94r Carawella,
Stuki są słyszalne po prawej stronie (strona pasażera) , podczas jazdy , nie koniecznie po dziurach , wystarczy jak zawieszenie pracuje stuki są słyszalne! Wymienione wszystkie sworznie , Wszystkie amortyzatory Bilstein , gumy na stabilizatorze łącznik prawy stabilizatora , łożysko prawe .
Ostatnio odkręciłem wspornik i amorek i łącznik stabilizatora i jeździłem bez i stuków nie było , po zamontowaniu amortyzatora i nowego łącznika drążka stabilizator stuki były min a za 3 godz powróciły do normy czyli słyszalne wyraźnie!

Czy ktoś ma jakiś pomysł ?

A może to skrzynia się odkręca , a może drążki kierownicze
Oczywiście na stacjach diagnostycznych 100% sprawności !

Ruszałem brechą wahacz - sztywny , ręką drążek kierowniczy raczej nie ma luzów maglownicę nie ma stuków ??????

Co wy na to ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 14:28 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
Sam sobie kolego odpowiedziałeś na swoje pytanie
tu cię cytuje:
Ostatnio odkręciłem wspornik i amorek i łącznik stabilizatora i jeździłem bez i stuków nie było , po zamontowaniu amortyzatora i nowego łącznika drążka stabilizator stuki były min a za 3 godz powróciły do normy czyli słyszalne wyraźnie!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 14:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 08:49
Posty: 33
model: Carawella
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nie do końca jest odpowiedz!
Pomyślałem że to wspornik od amortyzator więc go dokręciłem na maxa,napewno jest sztrywno amortyzator nowy , wspornik nowy WIĘC Co puka ?A pukanie ustało dosłownie na 30, może dłużej min jazdy !!!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 15:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
podejrzewam wadliwy amorek
jak puka tylko z jednej strony to je zamień - przynajmniej to wykluczysz
ja już dwa razy tak miałem, że stukały amorki same w sobie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 15:24 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 08:49
Posty: 33
model: Carawella
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Takiej odpowiedzi się bałem!
cholera jasna............
Dzięki
O efektach dam znać na pewno........


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 16:45 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 21 lipca 2011, 13:46
Posty: 1502
model: T 4
silnik: 2,5 tdi
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 29 razy
Pomógł: 39 razy
albo górny sworzeń


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 17:03 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 08:49
Posty: 33
model: Carawella
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Górny sworzeń ma 13 000 km przejechane , jest firmy TRW, ale stuki słyszalne są od 10.000 może 11.000 km .....
Ale niczego nie można wykluczyć A co może oprócz tego co wymieniłem tam się jeszcze ruszać ?
Może coś związanego z drążkiem skrętnym jest on tam jakoś na gumach albo może skrzynia biegów ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 17:40 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
ponad pół roku szukałem stukania ( było słyszalne głównie na niewielkich nierównościach takich prawie nie wyczuwalnych), rozebrałem wszystko - włącznie z drążkiem jest on z tyłu przy elemencie naprężającym osadzony na gumie ale tam jest taki docisk, że to nie to na pewno
nie mogłem uwieżyc, że pół roczne Kayaby mogą stukac ostatnio w końcu się wściekłem i kupiłem nowe amorki Sachsa i stukanie zniknęło
czytałem na innym forum, że jeden z userów też miał stukanie jak ja i u niego podobno było to związane z wytarciem się śruby która trzyma na dole amorek i łącznik stabilizatora w miejscu przechodzenia przez wahacz
aby to sprawdzic wbił tą śrubę w wahacz owijając ją wyciętym kawałkiem puszki od piwa i ustało dopóki się to nie wyklepało - ile w tym prawdy nie wiem ale możesz zawsze spróbowac - krzywda żadna się nie stanie

powtarzam !
zamiast rozbierac całą zawiechę tak jak ja, zamień amorki miejscami skoro tylko jedna strona stuka ( to chyba najszybszy i najmniej kosztowny sposób wyeliminowania jednej z możliwych przyczyn) - ja miałem gorzej bo stukało z dwóch stron


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 21:42 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 08:49
Posty: 33
model: Carawella
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Normalnie u Ciebie stukały w środku ?Czy te śruby na zewnątrz ?

Mam stary amortyzator i go zamontuję , normalnie gdyby nie niedziela i godz. 21.40 to już leżał bym pod T4 !!!!!!!Tak mnie to wkurza!!!!!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 21:46 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
wymieniłem amorki i ustało, nic innego nie ruszałem
w poprzedniej T4 też raz tak miałem ale tam zamontowałem jakieś badziewiaste i po miesiącu zaczęły stukac
tu był problem bo nie mogłem uwierzyc, że firma Kyaba tak zeszła na psy


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 21:49 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
U mnie też coś stuka, a na stacji diagnostycznej nic. Ale w końcu pojadę do mechaniora i zrobię


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 21:56 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 08:49
Posty: 33
model: Carawella
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Zebyś się nie zdziwił ???????
Ja pojechałem nie do jednego bo aż do 4 i nic ostatni powiedział że tak musi być, przed ostatni że jak się więcej wyklepie to wtedy się samo pokaże ......

Także samemu muszę powalczyć ......


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 22:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 8 lipca 2011, 23:06
Posty: 1967
Lokalizacja: Wrocław
model: Leon
silnik: 1.9 TDI

Podziękował: 15 razy
Pomógł: 158 razy
We Wrocku znam jeden warsztat, w którym wiedzą co robią i nie oszukują. Także do nich pojadę.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 22:07 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 08:49
Posty: 33
model: Carawella
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Daj znać co i jak ja też dam !


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 21 sierpnia 2011, 22:16 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
to, że amorek stuka nic poza wymianą nie wykryje
ja już sam w siebie zwątpiłem i też objechałem warsztaty - to chcieli mi wymieniac to co akurat na bank wiedziałem, że jest dobre


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2011, 11:29 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 28 lipca 2011, 21:17
Posty: 293
Lokalizacja: Andrychów
model: CARAVELLE
silnik: 2,4 D

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 5 razy
a te stuki pojawiają się przy mocnym skręcie np: zawracanie na pełnym skręcie ???


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2011, 12:29 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
katazipen napisał(a):
Wymienione wszystkie sworznie , Wszystkie amortyzatory Bilstein , gumy na stabilizatorze łącznik prawy stabilizatora , łożysko prawe .


tego nie doczytałem
czy to znaczy że przed wymianą amorków też stukało ??

katazipen napisał(a):
Ostatnio odkręciłem wspornik i amorek i łącznik stabilizatora i jeździłem bez


czy to znaczy, że jeździłeś bez amorka i łącznika ?? <szok>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało



Za ten wpis autor Kenobi podziękował: katazipen (piątek, 26 sierpnia 2011, 18:32)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 24 sierpnia 2011, 20:00 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 08:49
Posty: 33
model: Carawella
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Nie własnie jak odkręciłem amorek i łącznik to nie stukało!
Ale jeździłem tylko kilka minut!


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2011, 18:31 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): niedziela, 27 lutego 2011, 08:49
Posty: 33
model: Carawella
silnik: 2.4

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
No i kolega KENOBI miał Rację, zmieniłem na stary amortyzator i jest cisza , ale jest jedno małe ale.... czy brak stuków wskazuje na wadliwy amortyzator bilstein , czy może włożony spowrotem stary amortyzator jest słabszy i tak sztywno nie trzyma zawieszenia że po prostu nic nie klepie !
Oglądając wspornik na górze który trzyma amortyzator , zauważyłem że w jednym miejscu jest jakby wyklepane od uderzeń albo od docisku co jest mało prawdopodobne !
Co Wy na to ????/
Ręcznie patrzyłem amortyzator nowy tj: ten wyjęty bilstein i jest sztywny ale zrobię tak jak ktoś napisał że zamienię go na lewą stronę !!!!!
I będzie już wszystko jasne !!!!

A co najgorsze to nie mam paragonu zakupu amortyzatorów , kartę gwarancyjną mam ale brak paragonu ?
Chyba po GWARANCJII ?????


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 26 sierpnia 2011, 21:01 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7427
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 72 razy
Pomógł: 801 razy
katazipen napisał(a):
ale zrobię tak jak ktoś napisał że zamienię go na lewą stronę !!!!!


ja napisałem <02>

katazipen napisał(a):
A co najgorsze to nie mam paragonu zakupu amortyzatorów , kartę gwarancyjną mam ale brak paragonu ?
Chyba po GWARANCJII ?????


mam dokładnie to samo półroczne stukające Kayaby leżą w garażu <35>


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB