T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest poniedziałek, 1 września 2014, 22:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: piątek, 3 czerwca 2011, 21:02 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 115
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Witam Mam pewien problem z moim T4 a ściślej ze sprzęgłem auto stało miesiąc nie używane po odpaleniu nie mogłem włączyc biegu pod pompowałem i udało się potem podczas jazdy ciężko wchodziły biegi ale objechałem trasę . Moje pytanie czy to koniec sprzęgła a może jest zapowietrzone T4.93r.2.4D


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 03:46 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 3151
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI
Podziękował: 15 razy
Pomógł: 62 razy
A wejdź pod samochód i odczyść wszystkie elementy ruchome do zmiany biegów .......a botem zobacz czy dalej źle..


_________________
BYŁEM NA ZLOTACH
I OSTRÓDA.. III OLSZTYN.. IV POKRZYWNA..VI GÓRY SOWIE.. VII KASZEBE.. VIII RADKÓW.. IX SUCHEDNIÓW.. XI SIAMOSZYCE
ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE..V TARNAWA NIŻNA

Obrazek


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 08:43 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 219
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Jeśli masz sprzęgło sterowane hydraulicznie, to najprawdopodobniej masz jakiś wyciek płynu z siłownika lub pompy i układ jest zapowietrzony. Na początek sprawdź, czy nie masz wycieku i czy nie ubyło płynu. Ale uwaga - przy zapowietrzeniu sprzęgła ubytek w zbiorniczku może być bardzo niewielki. Odpowietrzenie sprzęgła może być kłopotliwe, bo nie zawsze udaje się pompowaniem pedału, jak przy hamulcach. Czasem trzeba przez wlew w zbiorniczku hydrolu podać ciśnienie powietrza /jakiś system prowizorycznego korka z możliwością pompowania powietrza pompką/ i dopiero odkręcać zaworek przy siłowniku.


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 08:47 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 15:16
Posty: 1160
Lokalizacja: Rzeszów
model: T4
silnik: 1.9 TDI AFN/1Z
Podziękował: 22 razy
Pomógł: 87 razy
Jeżeli pod pompowałeś i było lepiej to odpowietrz, jeżeli problem się powtórzy to prawdopodobnie do wymiany wysprzęglik przy skrzyni.


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 10:21 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 1819
Lokalizacja: Kraków
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel
Podziękował: 58 razy
Pomógł: 78 razy
Cytuj:
Odpowietrzenie sprzęgła może być kłopotliwe, bo nie zawsze udaje się pompowaniem pedału, jak przy hamulcach. Czasem trzeba przez wlew w zbiorniczku hydrolu podać ciśnienie powietrza /jakiś system prowizorycznego korka z możliwością pompowania powietrza pompką/ i dopiero odkręcać zaworek przy siłowniku.


Sprzeglo odpowietrzyc mozna tez hamulcami poniewaz zbiornik plynu jest wspolny
Laczy sie odpowietrznik sprzegla z odpowietrznikiem lewego zacisku dopasowana rurka elastyczna,nastepnie obydwa sie popuszcza i pomuje pedal hamulca.Odpowietrza sie wtedy w druga strone ale jest to sprawdzone i dziala


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Pamiętaj! Zgraną społeczność tworzą pojedyncze jednostki. Nie bądź nie miły! Jak jesteś o coś wkurzony to się otwiera browara i zapija smutki


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 12:28 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 115
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Wielkie dzięki za pomoc na pewno skorzystam z podanych informacji.Trochę jestem spokojny że nie muszę wyciągac skrzyni. Pozdrawiam i jeszcze raz DZĘKUJE


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 17:04 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 219
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
"Sprzeglo odpowietrzyc mozna tez hamulcami poniewaz zbiornik plynu jest wspolny
Laczy sie odpowietrznik sprzegla z odpowietrznikiem lewego zacisku dopasowana rurka elastyczna,nastepnie obydwa sie popuszcza i pomuje pedal hamulca.Odpowietrza sie wtedy w druga strone ale jest to sprawdzone i dziala"

Tylko trzeba mieć rurkę, dobrze dopasowaną, i pilnować, aby się nie ześlizgnęłą z któregoś zaworka, bo wtedy płyn ucieka ekspresowo. Chyba w warunkach trawiasto-ulicznych lepiej dać ciśnienie w zbiorniczek hydrolu, bo niczego nie można popsuć...


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 19:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 1675
Lokalizacja: Ostróda
model: Transporter
silnik: sprawny i dobry
Podziękował: 14 razy
Pomógł: 28 razy
Zacznijmy od tego ,że ta wersja ma sprzęgło na linkę , więc nie ma czego odpowietrzać.
Proponowałbym sprawdzić to co powiedział chmielik i żadnej tam innej techniki nie ma.


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 19:55 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 4653
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV
Podziękował: 21 razy
Pomógł: 353 razy
maja napisał(a):
Zacznijmy od tego ,że ta wersja ma sprzęgło na linkę.


skąd ta pewnośc ??


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 20:03 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 1675
Lokalizacja: Ostróda
model: Transporter
silnik: sprawny i dobry
Podziękował: 14 razy
Pomógł: 28 razy
A sądzisz ,że w tym roczniku była rozwinięta tak technika jak sprzęgło hydrauliczne ?
U siebie nie posiadam takiego ( 95r 2,4d ) u kolegi także nie było ( 1,9td 94r ) .


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 20:06 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 11 listopada 2010, 13:22
Posty: 1819
Lokalizacja: Kraków
model: Multivelle Long
silnik: 2.5 AAF bi-fuel
Podziękował: 58 razy
Pomógł: 78 razy
Ja mam 92 i sprzeglo jest hydrauliczne
Ojciec mial kiedys wolge gaz 24 z 73 roku i tam tez bylo sprzeglo hydrauliczne i nawet byla w nim samoregulacja <55> no ale ruskie zawsze byly do przodu


_________________
Lepiej mieć Parkinsona i trochę wylać, niż mieć Altzheimera i zapomnieć wypić

Pamiętaj! Zgraną społeczność tworzą pojedyncze jednostki. Nie bądź nie miły! Jak jesteś o coś wkurzony to się otwiera browara i zapija smutki


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 20:10 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 1675
Lokalizacja: Ostróda
model: Transporter
silnik: sprawny i dobry
Podziękował: 14 razy
Pomógł: 28 razy
W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Może jednak było to wprowadzone w silnikach benzynowych,bo jak widzę u Kurol a ma w opisie taki silnik.


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 21:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 4653
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV
Podziękował: 21 razy
Pomógł: 353 razy
posiadałem Caravelle 91r 2,4D i sprzęgło było hydrauliczne


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: sobota, 4 czerwca 2011, 23:03 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 07:05
Posty: 219
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
model: multivan syncro
silnik: AAB
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 13 razy
Sprzęgło hydrauliczne to już miałem w T3 syncro z roku 1985. W T4 firma robiła i takie i takie, nie zależy to od roku produkcji czy modelu silnika.


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: niedziela, 5 czerwca 2011, 09:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52
Posty: 1675
Lokalizacja: Ostróda
model: Transporter
silnik: sprawny i dobry
Podziękował: 14 razy
Pomógł: 28 razy
Poczekajmy co na to powie auto tematu.


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 13:57 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): sobota, 19 lutego 2011, 11:29
Posty: 115
Lokalizacja: Łańcut
model: Caravelle
silnik: 2.4D
Podziękował: 1 raz
Pomógł: 0 razy
Mam hydrauliczne sprzęgło dlatego pytałem ''a może jest zapowietrzenie '' Pozdrawiam


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2011, 10:25 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 czerwca 2011, 09:33
Posty: 3
model: t4
silnik: 2,4d
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
Witam wszystkich proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu ze sprzęgłem. Sytuacja jest bardzo zła ponieważ jestem za granicą i nikt nie jest w stanie mi pomóc. Więc tak - gdy wrzuciłem 3 bieg poczułem na pedale sprzęgła że jest coś nie tak, pedał wchodzi do połowy i dalej nie chce nie ma sprzęgła, dodam jeszcze że jak docisnę mocno pedał to słychać metaliczny dźwięk z miejsca gdzie znajduje się docisk. Auto t4 2,4d 92r sprzęgło hydrauliczne.


Ostatnio edytowano poniedziałek, 13 czerwca 2011, 17:09 przez mariuszgim, łącznie edytowano 1 raz
ortografia


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2011, 11:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 4653
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV
Podziękował: 21 razy
Pomógł: 353 razy
nie wiem jakiej oczekujesz pomocy ??
z tego co piszesz to bez rozebrania raczej się nie obejdzie, chyba że z zewnątrz obejrzysz czy sam wysprzęglik nie stanął kołkiem lub nie połamało łapy , cała reszta jest do zdiagnozowania tylko i wyłącznie po zdjęciu skrzyni


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2011, 12:04 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): poniedziałek, 13 czerwca 2011, 09:33
Posty: 3
model: t4
silnik: 2,4d
Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
chodzi o to właśnie co mogło sie zepsuć moze nie jest konieczne wyciąganie skrzyni co będzie bardzo kosztowne


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: sprzęgło problem
Nowy postNapisane: poniedziałek, 13 czerwca 2011, 12:20 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 4653
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle
silnik: ACV
Podziękował: 21 razy
Pomógł: 353 razy
gdyby chodziło tylko o to, że nie wysprzęgla to można by było jeszcze mieć nadzieje iż coś nie tak z pompą pod pedałem, wężykami lub zapowietrzone, to jest wszystko co znajduje się poza skrzynią
ale piszesz, że to staje kołkiem w połowie i jeszcze coś się tłucze jak próbujesz na siłę, więc obawiam się, że nie ma innej możliwości jak to, że rozsypało się coś w samym sprzęgle - docisk, łożysko, tarcza.....

takie moje zdanie jest , ale poczekajmy może komuś przyjdzie do głowy jakieś bardziej optymistyczne dla Ciebie rozwiązanie


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group


[ Time : 1.456s | 24 Queries | GZIP : Off ]