T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 13:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 maja 2016, 12:28 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 11:23
Posty: 7425
Lokalizacja: Warszawa
opis: niech moc będzie z wami
model: Caravelle x 2
silnik: ACV i AHY

Podziękował: 71 razy
Pomógł: 801 razy
może nie sam materiał ale pasowanie przegubu było zbyt ciasne lub coś sie zatarło powodując pęknięcie w najsłabszym miejscu


_________________
"Światem rządzi miłość! Ja na przykład kocham się napić "
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziłaby, że ma go za mało


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 maja 2016, 19:20 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 23 listopada 2013, 14:43
Posty: 23
opis: Chcę podróżować autkiem jak najdłużej
model: T4 long
silnik: 1.9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
tak to wygląda


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Nie bój się być sobą :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 maja 2016, 20:08 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
Fotka ciągle mało czytelna ale chyba Kenobi ma rację. Jeśli wskazane na żółto powierzchnie są gładkie, a wąska powierzchnia pomiędzy nimi (wskazana na niebiesko) - chropowata to jest to klasyczny przykład uszkodzenia zmęczeniowego. I wtedy gdy wytrzymałości wreszcie zabrakło drążek po prostu trzasnął w miejscu "niebieskim". Jeśli linia przełomu jest pozioma to przypuszczam, że przegub obwiedziony na czarno nie działał. Drugi koniec tego drążka chodził góra-dół razem zawieszeniem i na sztywno przykręcony do przekładni podlegał cyklicznemu zginaniu mimo, że nie powinien
Daj znać czy dobrze zobaczyłem ten przełom.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 11 maja 2016, 21:19 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Jak by sworzeń był zatarty to by nie skręcił kołami nawet


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 maja 2016, 09:45 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 listopada 2015, 15:29
Posty: 159
model: T4
silnik: 2,5TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Mnie, teoria lipnego drążka nie przekonuję
i po wymianie na nowe
nie przeszedłbym... do porządku dziennego

chemik211 napisał(a):
Jak by sworzeń był zatarty to by nie skręcił kołami nawet



a, miesiąc wczesniej sygnał dźwiękowy by dawał


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 maja 2016, 10:04 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
chemik211 napisał(a):
Jak by sworzeń był zatarty to by nie skręcił kołami nawet
Co do numeru 14 to pelna zgoda ale tu jest podejrzenie o ten lewy (na obrazku) przegub, bo zaraz za nim drążek pękł.

selim napisał(a):
Mnie, teoria lipnego drążka nie przekonuję
i po wymianie na nowe
nie przeszedłbym... do porządku dziennego
na razie piszę o mechanizmie pęknięcia, a nie przyczynie i próbuje do niej dojśc


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 12 maja 2016, 17:47 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Mówisz o kuli na drążku i ja też ,on jak by się zatarł to dźwięki były by słyszalne i kierowca by wiedział że coś złego się dzieje


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2016, 07:08 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
Szkoda, ze nie zapamiętałeś pozycji przełomu (na zabudowanym jeszcze drążku) a;e na 99% przyczyną awarii było zbyt ciasne pasowanie drążka w panewce. Pęknięcie nastąpiło w miejscu występowania największych naprężeń powodowanych pracą zawieszenia a jednocześnie najmniejszego przekroju. Wady materiałowej bym się nie doszukiwał.. "ciasto" miało by inny przełom.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2016, 14:05 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 23 listopada 2013, 14:43
Posty: 23
opis: Chcę podróżować autkiem jak najdłużej
model: T4 long
silnik: 1.9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
okej, dzięki wielkie za pomoc :)


_________________
Nie bój się być sobą :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 13 maja 2016, 14:44 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
A przypadkiem nie miałeś uszkodzonych osłon na przekładni i po prostu dlatego panewka na drążku się zatarła?


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 14 maja 2016, 10:17 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 23 listopada 2013, 14:43
Posty: 23
opis: Chcę podróżować autkiem jak najdłużej
model: T4 long
silnik: 1.9 td

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
no właśnie nie mialem, guma była stara , ale cała i nie była sparciała


_________________
Nie bój się być sobą :)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 czerwca 2016, 11:17 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 listopada 2015, 15:29
Posty: 159
model: T4
silnik: 2,5TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
Sprawdz ,czy gałek źle nie miałeś założonych ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 28 czerwca 2016, 13:52 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 24 listopada 2015, 13:59
Posty: 3360
Lokalizacja: Warszawa
model: T4 Multivan '95
silnik: 2.4D AAB
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 223 razy
Pomógł: 223 razy
W jakim sensie źle?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 29 czerwca 2016, 09:57 
Offline
podteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 25 listopada 2015, 15:29
Posty: 159
model: T4
silnik: 2,5TDI
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 6 razy
wczoraj miałem przypadek ,że była w aucie lewa zamiast prawej założona
trochę mi zajęło ,żeby dojść do tego
nawet nową gałkę zamówiłem ,myślałem
że ktoś podmienił je w środku


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB