T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest piątek, 29 marca 2024, 15:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 października 2014, 22:29 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Od kilku dni popiskuje mi coś w kole (prawy tył / long)
Byłem dziś u mechaników żeby dokładnie zbadali zacisk, klocki itp - klocków jeszcze trochę jest, tarcze w porządku, jarzma przesmarowane, tłoczek sie wkręca... skręcili... i dalej piszczy.
wkurzający dźwięk.. piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii piiiiiiiiiiiii

czy to moze byc cos z łożyskami albo jak? co może jeszcze piszczeć w kole?

dodam - że jak podnieśli autko i zakręcili kołem to nie piszczało. Dopiero na kołach... jakby z obciążeniem...?


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 3 października 2014, 09:48 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:44
Posty: 4159
model: ...
silnik: ...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 48 razy
Pomógł: 161 razy
Blacha osłaniająca, miałem tak u siebie chociaż też może być klocek który wibruje i też potrafi piszczeć


_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 23 kwietnia 2015, 22:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Minęło trochę czasu - przez zimę nie piszczało ale dźwiek powrócił... czasem piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii bez przerwy - nie reaguje na przyhamowywanie a klocki zmieniane tydzień temu - więc świeżutkie. Zaciski czyściłem.
Czy to może być łożysko? Ale czy wtedy by nie szurało/szumiało? Jak się podniesie autko do góry i koło nie ma oparcia - pisku nie słychać...

"Zgłupłem" :) - co myslicie?/ Co to moze być?


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 24 kwietnia 2015, 20:41 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 18:08
Posty: 4205
Lokalizacja: RZESZÓW
opis: ZRÓB COŚ ZE SWOIM ŻYCIEM ALBO NAPIJ SIĘ WÓDKI
model: T4
silnik: AFN 1.9 TDI

Podziękował: 75 razy
Pomógł: 280 razy
Mi tak popiskowało łożysko


_________________
BYŁEM
I OSTRÓDA III OLSZTYN IV POKRZYWNA VI GÓRY SOWIE VII KASZEBE.VIII RADKÓW.IX SUCHEDNIÓW.XI SIAMOSZYCE.XIII ORAWA XIV KARPACZ

ORGANIZOWAŁEM
II ROZTOKI GÓRNE.V TARNAWA NIŻNA.XII ROZTOKI GÓRNE


bus.jpg


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 14:58 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
to chyba zacisk - prawdopodobnie tłoczek nie odbija - czy regeneracja takiego zacisku jest skomplikowana? Podobno zestawy regenerujące o 35 zł są? zdjąłem zacisk i nie bardzo wiem co dalej - odpinać przewody i rozkręcać cały?


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 15:05 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Z przodu jest łatwo, z tyłu już gorzej https://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum



Za ten wpis autor Probe041 podziękował: marcel (czwartek, 2 lipca 2015, 16:08)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 16:13 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): czwartek, 1 stycznia 2015, 08:25
Posty: 214
model: T4
silnik: ACV

Podziękował: 1 raz
Pomógł: 11 razy
marcel napisał(a):
to chyba zacisk - prawdopodobnie tłoczek nie odbija - czy regeneracja takiego zacisku jest skomplikowana? Podobno zestawy regenerujące o 35 zł są? zdjąłem zacisk i nie bardzo wiem co dalej - odpinać przewody i rozkręcać cały?


Ja rozwiązałem problem następująco: zdjąłem zacisk z klocków, wysunąłem (ok 15mm) tłoczek z zacisku (naciskając na pedał hamulca) za pomocą strzykawki wtłoczyłem pod osłonę przeciwkurzową smar do tłoczków hamulcowych. Wkręciłem tłoczek i powtórzyłem te czynności 3-krotnie. Po tej operacji blokowanie tłoczka ustąpiło. Trzeba tylko uważać aby nie wypchnąć całkowicie tłoczka - dobrze jest włożyć w zacisk coś o grubości tarczy + grubość dwóch zużytych klocków. Jeśli to nie pomoże wtedy trzeba regenerować zacisk.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 2 lipca 2015, 19:55 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
Ikis napisał(a):
marcel napisał(a):
to chyba zacisk - prawdopodobnie tłoczek nie odbija - czy regeneracja takiego zacisku jest skomplikowana? Podobno zestawy regenerujące o 35 zł są? zdjąłem zacisk i nie bardzo wiem co dalej - odpinać przewody i rozkręcać cały?


Ja rozwiązałem problem następująco: zdjąłem zacisk z klocków, wysunąłem (ok 15mm) tłoczek z zacisku (naciskając na pedał hamulca) za pomocą strzykawki wtłoczyłem pod osłonę przeciwkurzową smar do tłoczków hamulcowych. Wkręciłem tłoczek i powtórzyłem te czynności 3-krotnie. Po tej operacji blokowanie tłoczka ustąpiło. Trzeba tylko uważać aby nie wypchnąć całkowicie tłoczka - dobrze jest włożyć w zacisk coś o grubości tarczy + grubość dwóch zużytych klocków. Jeśli to nie pomoże wtedy trzeba regenerować zacisk.


to samo zrobiłem - tyle że nie smar do tłoczków (bo nie miałem) ale takie smarowidło afrykańskoindyjskie które mi wiele spraw już załatwiło. :) Po przejechaniu ok 20 km - niby nie piszczy... zobaczymy co dalej.


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 12:26 
Offline
teczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 18 marca 2014, 01:47
Posty: 573
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
opis: Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
model: MULTIVAN
silnik: 2.4D

Podziękował: 111 razy
Pomógł: 138 razy
zlokalizowane!
- piszczy w piaście w środku - pewnie łożysko suche i będzie do wymiany niebawem - ale wiem na pewno że to nie zacisk :)
naoliwione od tyłu :P - piszczenie ustało.


_________________
Marcel / Banda Łysego
---------------------------------------------
Jak się nie spocisz, to się nie nauczysz...
ORGANIZOWAŁEM XV ZLOT W JULINKU


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 12:49 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwietnia 2010, 21:37
Posty: 12295
Lokalizacja: DW
model: T4
silnik: 1.9 TD...
ostrzeżenia: 1

Podziękował: 326 razy
Pomógł: 1036 razy
Polecam łożyska FAG :) Sprawdź od razu drugą stronę.


_________________
Nie pomagam na PW. Masz problem szukaj/pisz na forum


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 6 lipca 2015, 13:26 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Mi zawsze popisuje i zgrzyta mocowanie amorka u góry. Nie wiem dlacźego ale cżesto sie sroba luzuje w krótkim T4 . Dobrze ze wiem co to jest wiec nie traće czasu na szukanie,gorzej z paskiem. 6PK.... .?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB