T4-forum.pl

Forum dyskusyjne posiadaczy i sympatyków VW Transportera T4!


Teraz jest czwartek, 25 kwietnia 2024, 14:51

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 379 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 kwietnia 2014, 15:08 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 24 stycznia 2014, 23:07
Posty: 102
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi AHY

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 1 raz
A czy Yokohama to dobra firma? Bo są troszkę tańsze.
http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokohama-blue-earth-ae01-215-60-r16-99-h-xl#55606558_reviewslist

Albo te Vredesteiny
http://www.oponeo.pl/dane-opony/vredestein-sportrac-5-215-60-r16-99-h-xl/56056957#56056957_reviewslist

A może Dunlop Sport Bluresponse 215/60 R 16 99 V

Które mogą być lepsze?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 kwietnia 2014, 20:45 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Yokohama tez ma dobre oponki ale w/g mnie są ciut twardawe, yokohama to jest tez klasa premium opon juz. Miałem fabrycznie rózne moddele opon yokohama w toyotach ale tak jak pisze twarde byly ale za to sie wolno scierały. Na mokrym dobrzee auto sie prowadziło , tylko na nierównosciach strasznie czuc było ich "twardosc".

Mozesz jeszcze za takimi sie rozejrzec , mogę je polecic z czystym sumieniem.
http://www.promoopony.pl/opona-letnie-v ... 6134801fde

http://www.opony.net.pl/42121-letnie-os ... tent=42121


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 3 kwietnia 2014, 21:42 
Offline
podteczkownik raczkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 24 stycznia 2014, 23:07
Posty: 102
Lokalizacja: Wieluń
model: Multivan
silnik: 2.5 TDi AHY

Podziękował: 23 razy
Pomógł: 1 raz
A czy tymi Dunlop'ami miał ktoś do czynienia?

P.S. zamówiłem te Vredestein Sportrac'i 5 zobaczymy jak to się sprawdzi <szok>


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 00:56 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
A jeździł ktoś na oponach o indeksie 97? Wagowo to jeszcze podchodzą ale jak takie oponki się sprawują na aucie? Pewnie żyją krótko :)


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: poniedziałek, 14 kwietnia 2014, 09:22 
Offline
podteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 22 października 2013, 08:30
Posty: 281
Lokalizacja: 3miasto
opis: VW T5 Transporter 2.5TDI 131km
model: Transporter
silnik: 2.5TDI 131km

Podziękował: 7 razy
Pomógł: 14 razy
Jeżdżę caravelką 2.4d, zazwyczaj samemu bez ciężarów lub z rodzinką pod domek, więc ciężary ograniczają się do 2-3 walizek i tyle. Kupiłem oponki BF Goodrich o indeksie 95 - 690km x4 = 2760kg, a dopuszczalną mam w dowodzie wbitą 2590 także spokojnie mam jescze zapas. Przyczep nie ciągam, szybciej niż 130 nie polecę, i opony tańsze o 50% od wyższych znaczników.


_________________
---
Był VW T4 Caravelle 2.4D 78km
Jest VW T5 Transporter 2.5TDI 131km


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: wtorek, 15 kwietnia 2014, 23:48 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Mnie to zastanawia jedna rzecz. Wszystkie nowe opony wyglądają ładnie. Biezniki takie i owakie w różnych kształtach i nacięciach. Ale dużo tych nacięć jest płytka. Wystarczy zuzycie bieżnika na o 2 mm. i połowa nacięć znika. Wydaje mi się, że ważne jest odprowadzenie wody na zewnątrz opony. Tym czasem 80% opon dedykowanych do busów ma takie nacięcia bieżnika, że odprowadzenia wody ze skrajnych rowków albo nie ma wcale albo jest bardzo płytkimi nacięciami. A po małym zuzyciu bieżnika te nacięcia w ogóle znikają. Tego nie kumam.
Dla przykładu oponka SEMPERIT Van Life z bieznikiem 10mm, a więc prawie nowa i 7 mm, a więc niewiele zuzyta


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 kwietnia 2014, 00:34 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Przczytaj tutaj , mozna się nawet z tym zgodzic w ostatecznosci :D. Zwłaszcza ostatni podpunkt na samym dole artykulu.
http://blog.pclab.pl/focus/Jakie.opony.kupić.do.samochodu.Jakie.na.zimę.a.jakie.na.lato,268

Cytuj:
Opony świetnie wypadające w testach, ale gorzej w rzeczywistości? To niestety możliwe. Od kilku już lat obserwuję, że część producentów opon przygotowuje swoje produkty, tak by łączyły pozornie sprzeczne ze sobą cechy. Jak połączyć świetną przyczepność i skuteczność hamowania z szybkością odprowadzania wody? Bardzo prosto: wystarczy zaprojektować rowki, które są płytsze niż cały bieżnik opony. Bardzo dobrze widać to na przykładzie opony Goodyear F1 Asymmetric 2. Nowa wygląda następująco:
[zdjęcie]
A teraz jak wygląda trochę zużyta i bardzo zużyta? (Zdjęcia wyszukane na aukcjach Allegro.pl)
[zdjęcie]
[zdjęcie]
Gdzie zaginęły rowki w sekcjach najbardziej skrajnych (zaznaczyłem na żółto)? Pas gumy drugi od lewej z bloków stał się jednorodnym paskiem. Taka opona będzie miała nieco lepszą przyczepność podczas hamowania (szczególnie na suchym), ale jej zdolność do odprowadzania wody jest już zdecydowanie mniejsza. Rzecz w tym, że producent zastosował połowiczne nacięcia (do mniej więcej połowy głębokości bieżnika), które przy nowej oponie wystarczają do sprawnego odprowadzania wody, a jednocześnie niewielka głębokość nacięcia sprawia, że klocki gumy wyginają się tylko nieznacznie np. podczas hamowania. Idealna recepta na wysokie wyniki we wszystkich pomiarach wykonywanych przecież na nowych oponach. Nie zarzucam producentom celowego działania na rzecz wygrania w testach, ale taki typ bieżnika sprawdzi się wyłącznie w testach i przez najwyżej kilka miesięcy użytkowania.


Nokian od ktorego rozpoczął sie temat tez niestety ma tak ponacinane lamele płytko... Z biegiem scierania sie bieżnika coraz grubsze klocki lameli się robią , te płytko naciete zanikają. Tak w tej chwili ma 99% opon..



Za ten wpis autor Sterciu podziękował: flying carpet (wtorek, 5 grudnia 2017, 16:14)
  Statystyki: 4.55%
Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: środa, 16 kwietnia 2014, 01:09 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Eee,.. Nokiany to i tak mają od nowości nacięcia ze środka na zewnątrz. W moich zostało 6 mm bieżnika i nacięcia odprowadzające wode na zewnątrz nadal są. Tyle, że mi trochę guma parcieje i mysle o wymianie. Dla odmiany chętnie na inne :)
A podrzucony przez Ciebie artykuł i ten punkt o rowkach bardzo zgadza się z moją obserwacją. Dla tego mam ochote na HANKOOKi K715,.. chociaż w testach nie wypadają równie dobrze jak kilka innych opon z tego przedziału cenowego. Głęboki rowek rules! :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: czwartek, 17 kwietnia 2014, 22:44 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Generalnie decyzja chyba zapadła. Po wielu rozważaniach, dylematach i przemyśleniach w drodze eliminacji wybór został doknany. Jeszcze tylko podjade obejrzeć oponkę na zywo i jak nic mnie nie zaskoczy to je biere :)
Założenia były takie:
1. Cena do 300,- zł/szt.
2. Nie chińskie bo już raz miałem i po roku została mi jedna - więc się zraziłem
3. Bieżnik z głębokimi rowkami na bokach odprowadzającymi wodę nawet po 3 milimetrowym zuzyciu bieżnika.

Na placu boju pozostały więc:
1. NOKIAN HAKKA
2. HANKOOK OPTIMA K715
3. VIKING Trans Tech 2

NOKIAN odpadł bo z założenia jestem przeciwnikiem bieżników asymetrycznych. W.g. mnie to dziwadło (powinna być prawa i lewa opona- to miałoby sens ) aczkolwiek oponki niezłe ( takie mam ale parcieją ).
HANKOOK odpadł bo przypomniało mi się, że w aucie żony miałem i po kilku latach strasznie sparciały i popękały zewnętrzne ( nasłonecznione ) boki. Dolegliwość potwierdzona również na innym spotkanym komplecie.

The Winner iiiisss... - VIKING !
Wprawdzie boczne nacięcia nie łączą się ze środkowymi rowkami bieżnika ale są i wyglądaja na dosyć głębokie.

Kto za? ...kto przeciw?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Ostatnio edytowano piątek, 25 kwietnia 2014, 10:00 przez Radauskas, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 kwietnia 2014, 11:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): czwartek, 3 kwietnia 2014, 17:24
Posty: 2
model: kipper
silnik: 2,5 tdi \102 KM

Podziękował: 0 razy
Pomógł: 0 razy
witam,czy i ewentualnie jaki wpływ na jazdę i bezpieczeństwo miałby takie zestaw na przód. Z jednej strony nowa opona a z drugiej używka w dobrym stanie, opony takie same, tej samej marki.
http://allegro.pl/goodyear-g26-205-65r1 ... 76298.html
http://allegro.pl/goodyear-g26-205-65r1 ... 19833.html

dzięki za odpowiedzi i jako nowy pozdrawiam wszystkich forumowiczów


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 kwietnia 2014, 11:57 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Najbardziej niepokoiłbym się tym, że jedna ma 12 lat, a druga 17.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 kwietnia 2014, 12:16 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Pierwsza jest z 1997 roku , druga z 2002 roku... Ogólnie takie opony to loteria , moze byc tak ze przejezdzisz duzo km i zetrzesz je do zera i nic się nie stanie, a moze byc tak ze rozwarstwi się gdzies i w najlepszym przypadku wymienisz je niebawem znów na inne (czyli pozorna oszczędnosć) lub w najgorszym rozerwie ją w czasie jazdy , a wtedy wiele rzeczy moze się wydazyć.

Co do samego tego modelu GoodYeara , miałem , jezdziłem i nie chciałbym ich juz więcej.... na mokrym to auto prowadzi sie jak chce, a nie tak jak kierowca by chciał.... zwłaszcza jak się troche przytrą do wysokosci bieżnika 6mm...


Ostatnio edytowano piątek, 18 kwietnia 2014, 12:24 przez Sterciu, łącznie edytowano 1 raz

Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 kwietnia 2014, 12:24 
Offline
Administrator

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 10:16
Posty: 5288
model: Mixt
silnik: ACV

Podziękował: 51 razy
Pomógł: 617 razy
Na mokrej nawierzchni hamowanie na G-26 to loteria. Przyczepność jest wtedy fatalna.


_________________
Administrator w stanie spoczynku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: piątek, 18 kwietnia 2014, 12:25 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
hehe.. Slimak napisał post o tym co ja dopisałem w trakcie edycji , czyli potwierdził tylko to co ja napisałem :D


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 00:01 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Bo mi się wydaje, że jednak opony z literką C robione są do samochodów dostawczych, które wożą mniejsze lub większe ale jednak ciężary. I tu jest kwestia czego oczekujemy. dobra przyczepność i hamowanie na wodzie - to wymaga odprowadzenia wody czyli więcej nacięć na brzegach. Ale to osłabia opone na brzegach. A jednak większość aut korzystających z opon "C" wozi ciężary. A więc "pełny" i mocny brzeg opony bez nacięć, potrafiący znieść obciążenie załadowanego busa w zakręcie ale jednak gorsze odprowadzanie wody w deszczu. Mysle, że dla tego większość opon typu "C" ma pełny bieżnik na bokach bo większość wozi ciężary.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 00:20 
Offline
nadteczkownik doskonały
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 kwietnia 2010, 13:28
Posty: 9358
Lokalizacja: Sekcja DOLNO-Śląsko-Opolska
model: T5.1 , T6.0
silnik: 2.0 CFCA

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 551 razy
Opona dostawcza głównie ma wzmocniony kord , kilkukrotnie więcej jest opasana nim więc to glownie stwarza to ze moze wozic cięzary większe. Przykładowo stary Michelin Agillis potrafil byc oponą dostawczą o bardzo dobrych parametrach , hamowanie , przyczepnośc , parametry te były wręcz mozna powiedziec b.dobre , GoodYear G26 to porazka w stosunku do takiego agillisa...

EDIT:
A ja wlasnie zamówiłem Vredestein Sportrac 5 , z tymze w rozmiarze 185/60/15 , zobacze czy będzie się podobnie dobrze jezdzić jak na ich starszym poprzedniku.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: sobota, 19 kwietnia 2014, 21:12 
Offline
nadteczkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 28 maja 2010, 21:06
Posty: 1013
Lokalizacja: Warszawa
opis: Był Ponury Mściciel 2,4TD
Jest T5
model: T5 długi i wysoki
silnik: 1,9 TDI

Podziękował: 9 razy
Pomógł: 27 razy
Tyle zostało z bocznych nacięć w NOKIANach przy bieżniku 6mm. A jeszcze niedawno zakwalifikowałem te oponki jako "głęboko nacięte na bokach" :)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


_________________
Problemem wielu forów jest nadmiar moderatorów ;)


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 kwietnia 2014, 13:13 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 08:46
Posty: 115
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 21 razy
Te nokiany na foto to troche przytarte po bokach są bardziej , ja miałem też takie nokiany to przy wysokości bieżnika 6,0mm jeszcze nacięcia z boku były , nie głębokie ale jeszcze z 2,0mm było , czyli gdzies tak przy 4,0mm by się wytarły i zanikły i wyglądały tak jak na foto powyżej. Niestety jakieś dwa tygodnie temu byłem na szkoleniu w niemczech i jak przejezdzałem przez składaną "kolczatkę" parkingową to podniosła się zanim przejechałem tylną osią i rozwaliłem dwie tylne opony w drobny mak (wina parkingowego który za wcześnie ją podniósł) . Narazie na zimowych dwóch jezdzę i dwóch nokianach z przodu , teraz chce kupić jakieś opony XL 4 sztuki, a nie C juz, zwłaszcza że ja mam 16". Ale na tych nokianach się fajnie jezdziło , byłem zadowolony , teraz dylemat mam bo C są troche za twarde dla mnie i zupełnie nie potrzebne takie skoro mogę mieć XL , takie jak też fabryka przewidziała do mojej wersji.

Zastanawiam się co kupić w rozmiarze 215/60/16 XL lub 225/60/16 XL , jakieś sugestie ? Myślę nad tym Vredesteinem Spotrac 5 XL też , jeżdził ktoś na nim juz ? Albo Nokian Line XL ?


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 kwietnia 2014, 13:39 
Offline
nadteczkownik

Dołączył(a): wtorek, 13 kwietnia 2010, 23:05
Posty: 1032
Lokalizacja: Powiat żuromiński,woj. Mazowieckie
model: T4
silnik: ACV ,AXG

Podziękował: 70 razy
Pomógł: 37 razy
Odnosnie opon GoodYear G26 to bieznik maja bardzo zblizony,lub prawie identyko jak Barum Vanis.
A one sa troche twarde i na deszczu trzeba uwazac.
Odnosnie opon Nokian WRC Van,Nokian Hakkaka C Van to sie nie wypowiem gdyz krotko je mam,Jedynie jedne zimowki ktore 2 sezony juz polataly to sa rewelacyjne.
Letnie dopiero ujezdzam.Na razie sa ok.
Odnosnie opon Nokian to jak dzwonilem i szukalem to powiedziano mi ze fabryka w Rosji jest nowsza od tej w Finlandii wiec cos tam w tym jest.I nie nalezy sie niczego bac.
Ja mam wszystkie zakupione z fabryk z Findlandii.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Nieprzeczytany postNapisane: niedziela, 20 kwietnia 2014, 14:48 
Offline
podteczkownik raczkujący

Dołączył(a): piątek, 18 października 2013, 08:46
Posty: 115
model: T4
silnik: AXG

Podziękował: 6 razy
Pomógł: 21 razy
Sprawdziłem przed chwilą miernikiem te rozwalone opony , przednie są o takim samym wysokim bieżniku jak tylne były.
Moje dokładnie opony mają wysokość bieżnika 5,4mm druga 5,3mm i wyglądają tak jak na tej aukcji:
http://olx.pl/oferta/nokian-hakka-c-van ... 1sSMH.html
Cyfra 6 na wskażniku dawno starta i nie widoczna już, cyfra 5 już praktycznie zanika. Opony mi równo ściera po całej szerokości bieżnika.


Góra
  Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 379 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  

Administracja t4-forum.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresci wypowiedzi zamieszczanych przez uzytkownikow Forum.
Forum uruchomione w dniu: niedziela, 11 kwietnia 2010, 09:52.
Powered by phpBB